اطفاء حریق به دلیل صعب العبور و نبود جاده در مسیر باغات/ 230 اصله نخل در «لاشار» طعمه حریق شد.


ساعت: 08:24
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817729

این در حالی است که 230 اصله نخل در لاشار طعمه حریق شد و به دلیل صعب العبور بودن و نبود جاده برای خودروهای آتش نشانی دامنه شعله های آتش شدت بیشتری گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، اگرچه کشاورزان سیستان و بلوچستان هر ساله به دلیل افزایش بی سابقه دما که گاهی به 50 درجه می رسد، با آتشی تلخ و تلاش چندین ساله، کشاورزان به یکباره چشمان خود را می بینند. چشم تو هستی دود به هوا می آید؛ اما امسال آتش‌سوزی زودهنگام در یکی از باغ‌های این منطقه خسارت جدی به بار آورد.

خسارات جبران ناپذیری که در رأس آن خرماکاران شاهد خاکستر سرمایه خود هستند که سال ها زحمت کشیده اند و عرق بر پیشانی خود می ریزند تا به ثمر بنشینند.

ورود گرمای هوا برای نخل کاران و کشاورزان این منطقه از کشور مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند چرا که سال هاست به دلیل خشکسالی های پی در پی شاهد آتش سوزی، جنگل ها و از بین رفتن درختان بوده اند و این به دلیل زندگی بیشتر مردم است. این استان به باغات و نخلستان ها وابسته است که خسارات زیادی به بار آورده است.

گرمای بیش از حد در این کشور آتش باغ ها را تشدید کرده است به طوری که سالانه ده ها هکتار از عرصه های طبیعی سیستان و بلوچستان عمدتاً با دخالت انسان در آتش می سوزد و تلی از خاکستر در رویشگاه ها و زیستگاه های طبیعی این استان باقی می ماند.


39e198c0 2794 4ad2 a8cb c79ea83ba8e9 خبر خاکستری

از سوی دیگر کمبود امکانات مانع از کمک به موقع کشاورزان برای کاهش خسارت می شود چرا که نیروهای امدادی به دلیل صعب العبور بودن طولانی مدت برخی مناطق برای رسیدن به محل حادثه به آتش نخل می رسند که یقیناً باعث افزایش خسارت می شود. کشاورزان .

آتش سوزی نخلستان روستای کپچ شهرستان لاشار مهار شد

قنبر نارویی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لاشار گفت: متاسفانه در پی آتش سوزی در نخلستان روستای کپچ شهرستان لاشار 230 اصله نخل از بین رفت.

وی افزود: اطفای حریق به دلیل صعب العبور بودن و نبود جاده برای ورود خودروی آتش نشانی به داخل باغات و وزش باد با مشکل مواجه شد.

این مسئول با بیان اینکه علت آتش سوزی توسط کارشناسان مشخص شد، اضافه کرد: به محض اطلاع از این حادثه به همراه بخشدار در محل حاضر شدیم و یک دستگاه خودروی آتش نشانی به محل اعزام شد اما به دلیل سختی عبور و مرور و باد خسارات شدیدی به بار آورد


5a2398b1 7fd1 45be ac00 ffd156c25b0f خبر خاکستری

وی گفت: آتش توسط نیروهای آتش نشانی و ساکنان منطقه مهار شد. درختان برگریز در یک مکان در آتش سوزی به سرعت آتش را گسترش داده و خسارت مالی و جانی به بار می آورند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید