مشارکت ایران در برجام انزوای اقتصادی غرب ایران را خنثی کرد/ کارنامه درخشان دولت سیزدهم در تجارت جهانی


ساعت: 19:03
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878450

زهرا نعمتی با اشاره به اینکه حضور ایران در اجلاس بریکس برنامه های غرب برای انزوای اقتصادی ایران را خنثی کرده است، ادامه داد: غرب در تلاش بود تا اقتصاد ایران را منزوی کند و حضور ایران در تجارت جهانی برنامه های آنها را مختل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا نعمتی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه ای در جنوب غرب آسیا است و به دلیل منابع انرژی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: خطوط حمل و نقل بین المللی ایران به شرق و جنوب شرق آسیا و اروپا باعث جذب ایران به تعدادی از اقتصادهای بزرگ جهان شده است.

نعمتی با اشاره به اینکه با این شرایط حضور فعال ایران در تشکل ها و انجمن های اقتصادی و تجاری امری اجتناب ناپذیر است، افزود: در طول تاریخ تلاش هایی برای حضور در این عرصه ها صورت گرفته است که خوشبختانه در دولت سیزدهم این تلاش ها نتیجه آن است. “او رسید.

این کارشناس تصریح کرد: عضویت ایران در پیمان اقتصادی اتحادیه اروپا و شانگهای موید این گفته است و امروز جمهوری اسلامی به گروه اقتصادی بریکس دعوت شده است.

وی گفت: حضور در این تشکل ها موثرترین راه برای گشودن تدریجی اقتصادهای ملی به روی کشور و ادغام آنها در اقتصاد جهانی است که در دولت سیزدهم محقق شد.

نعمتی با اشاره به اینکه حضور ایران در اجلاس بریکس برنامه های غرب برای انزوای اقتصادی ایران را خنثی کرده بود، ادامه داد: غرب به دنبال انزوای اقتصادی ایران بود و حضور ایران در تجارت جهانی برنامه های آنها را مختل کرد.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: جایگاه ایران در قبال اقتصادهای جهان در کشورهای بریکس و شانگهای برای آینده اقتصادی مطلوب ایران در 20 سال آینده امیدوارکننده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید