حضور ایران در برجام به معنای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و استقلال آن از غرب است


ساعت: 22:03
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878836

قاسمی گفت: حضور ایران در مجامع بین المللی و سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در این کشورها نشان دهنده غرور ملی و همچنین دیپلماسی عالی دولت سیزدهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صمد قاسمی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس، با اشاره به اهمیت دعوت رسمی رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی برای سخنرانی در اجلاس بریکس، گفت: ایران به برجام دعوت شده است و شاهد حاشیه سازی هایی بوده ایم. دولت سیزدهم «این اتفاق نیفتاد و از آنجایی که اجلاس بریکس شامل اقتصادهای چین، روسیه، هند، آفریقای جنوبی و برزیل می شود، این سخنرانی به خودی خود حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: برخی رسانه های ضدانقلاب و برخی رسانه های داخلی مدعی حذف ایران از گروه بریکس شدند اما دعوت رسمی از رئیس دولت سیزدهم نشان داد که باز هم اینطور نیست و قدرت دیپلماتیک سیزدهم. دولت در مسیر توسعه خود.» نشان می دهد.

قاسمی خاطرنشان کرد: حضور ایران در مجامع بین المللی و سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در این کشورها نشان دهنده غرور ملی و دیپلماسی عالی دولت سیزدهم است و در سال گذشته شاهد رشد تعامل ایران با سایر کشورها و این امر بوده ایم. واضح است که ایران بدون اتکا به غرب و آمریکا می تواند مسیر توسعه خود را ادامه دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آیت الله رئیسی در این دیدار به تشریح دیدگاه های کشورمان ایران در خصوص مسائل بین المللی و توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با سایر کشورها پرداخت و شاهد استقبال کشورهای دیگر از این موضوع بودیم.

قاسمی در پایان گفت: پیوستن به برجام برای ایران بسیار مهمتر از احیای برجام و لغو موقت تعداد کمی از تحریم ها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید