کاخ سفید: خروج دولت ترامپ از برجام ما را در انزوای بین المللی فرو می برد

کاخ سفید: خروج دولت ترامپ از برجام ما را در انزوای بین المللی فرو می برد

روز جدید سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری با انتقاد از تصمیم دولت دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته ای گفت: دولت بایدن مشتاق پیشرفت دیپلماتیک در مذاکرات وین است.

به گزارش وب سایت کاخ سفید، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که چه اطلاعات جدیدی درباره مذاکرات وین وجود دارد و اینکه آیا دولت آمریکا از پیشرفت مذاکرات راضی است یا خیر، گفت. وی با ادعای ایران گفت: هشتمین دور مذاکرات در وین از روز دوشنبه 12 دی ماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. آنچه می خواهیم به مردم یادآوری کنیم این است که چرا در حال حاضر در این وضعیت قرار داریم. مهمتر از همه، اگر رئیس جمهور قبلی بدون فکر کردن به عواقب آن، بی پروا از توافق هسته ای خارج نمی شد، هیچ یک از مواردی که اکنون شاهد آن هستیم، افزایش توانمندی ها و خصومت های ایران نیست. این از طریق جنگ های نیابتی در سراسر جهان اتفاق نیفتاد.

ساکی ادامه داد: اگر به این اقدام و تاثیر آن نگاه کنید، می بینید که رئیس جمهور قبلی توافق هسته ای را زیر پا گذاشت، یعنی برنامه هسته ای ایران دیگر در جعبه نبود، دیگر مشمول سخت ترین قوانین بازرسی تا کنون نیست. . مذاکرات نمی توانست انجام شود و دیگر مشمول محدودیت های سختگیرانه در فعالیت های هسته ای نبود.

سخنگوی کاخ سفید از اقدامات دولت دونالد ترامپ انتقاد کرد و گفت مذاکرات در وین در حال انجام است و در عین حال ایران را متهم کرد. ایران اضافه شد. ایران مستقیماً به شرکای ما در خلیج فارس حمله می کند و نیروهای نیابتی آن حملات خود را به نیروهای آمریکایی در عراق از سر گرفته اند و ایالات متحده را در انزوای کامل بین المللی قرار داده اند.

وی گفت: به همین دلیل تلاش می کنیم با کشورهای جهان دوباره روابط برقرار کنیم و به میز مذاکره بازگردیم تا بتوانیم ظرفیت و قدرت بیشتری برای نظارت بر آنچه در این دستور کار است داشته باشیم.[برنامه هسته ای ایران] خانم، وجود دارد. مذاکرات در حال حاضر در جریان است و ما مطمئنا مشتاق ادامه مسیر دیپلماتیک هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید