جهان در انتظار مسابقات جهانی وزنه برداری ایران است/کلمبیا برای کسب سهمیه المپیک مهم است


ساعت: 22:34
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890203

وزنه برداری ما از نظر کمی و کیفی افت محسوسی داشته است

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: دنیا منتظر وزنه برداری ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری پس از پایان مسابقات وزنه برداری بازی های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: من کار بچه ها را در این مسابقات تحسین می کنم زیرا زمان کمی برای این مسابقات داشتیم و فقط توانستیم برای یک ماه فرم برای وزنه برداران آماده کنیم. واقعیت این است که به نظر من در این شرایط بچه ها در هر دو بخش نتایج خوبی گرفتند.

وی افزود: جوانان ما برای کسب تجربه برای مسابقات بزرگتر به چنین زمین هایی نیاز دارند. حقیقت امر این است که امروزه ظرفیت و پتانسیل وزنه برداری ما از نظر کمی و کیفی به شدت کاهش یافته است و باید بتوانیم با برنامه ریزی، تلاش و همدلی جمعی، خلأها و نقاط ضعفی را که داریم شناسایی کنیم. امیدوارم در مسابقات پیش رو که 2 دوره قهرمانی آسیایی و جهانی در رده سنی بزرگسالان در رده های سنی آقایان و بانوان داریم موفق باشیم. مسابقات جهانی اولین مرحله انتخابی المپیک پاریس است که برای ما مهم است و برنامه ریزی کرده ایم که در آن عملکرد خوبی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: وزنه برداران دیگری در ایران داریم که اینجا نبودند. چرا که انتخابی بازی های المپیک و جام جهانی کلمبیا بسیار مهم است و باید در گام اول محکم و استوار گام برداریم و برای به دست آوردن تعداد سهمیه های مورد نیاز و نفرات مورد نظرمان باید برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: باید بگویم بحث تغییر وزنه ها در المپیک یکی دیگر از مسائل مهمی است که اتفاق افتاد و فقط 3 سهمیه برای آقایان و 3 سهمیه برای بانوان داریم. ما باید روی موضوع دوپینگ بسیار حساس باشیم و با در نظر گرفتن اتفاقاتی که در گذشته در دنیا رخ داده و باعث شده کمیته بین المللی المپیک روی این حوزه حساسیت بیشتری داشته باشد، بسیار سختگیرانه جلو برویم. علاقه بیشتری به این موضوع از کشورهایی دارد که از این پس ورزشکاران آنها در صورت مثبت شدن تست دوپینگ از حضور در 2 بازی المپیک بعدی محروم خواهند شد.

این برای ما بسیار مهم است. امیدوارم با کمک وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و همچنین فدراسیون پزشکی ورزشی در کنار سایر بستگانی که به وزنه برداری در سراسر ایران کمک می کنند، بتوانیم روزهای درخشانی را برای وزنه برداری رقم بزنیم.

وی در خصوص برنامه های پیش رو گفت: بالاخره دنیا از دو و میدانی ایران انتظارات زیادی دارد و از نظر کمی و کیفی باید کشوری باشیم که در دنیا جایگاه اول را به خود اختصاص دهیم. مردم ایران این توقع را دارند و برای تحقق این مشکل در نظر داریم خیلی زود نقاط ضعفی را که داریم برطرف کنیم. امیدوارم با برنامه ریزی ویژه و شناخت نقاط ضعف در بحث پتانسیل داخلی، زیرساخت ها و… آنها را برطرف کنیم. این سوال فقط بر اساس حرف من نیست، چون اگر نقل شود ممکن است خیلی ها از این موضوع ناراحت شوند، اما واقعیت این است که اگر امروز به یک سالن وزنه برداری مراجعه کنیم، تجهیزات و زیرساخت هایی که داریم بسیار فرسوده و از بین رفته است. . امیدوارم این پتانسیل و ظرفیتی که هم از سوی مردم و هم از سوی جامعه ورزش شناخته می شود، خیلی زود محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید