سیدحسن خمینی: بیشتر به عدالت در جامعه توجه کنید تا عدالت

سیدحسن خمینی: بیشتر به عدالت در جامعه توجه کنید تا عدالت

روز جدید :محسنی اجایی رئیس قوه قضائیه و مقامات ارشد قضایی صبح امروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی تجدید پیمان کردند.

یادگار امام با تاکید بر اینکه عدالت باید در جایگاه احساس تجلی پیدا کند، گفت: احساس من این است که قوه قضائیه علاوه بر حرکت به سمت عدالت، با ایجاد حس عدالت خواهی و انتقال تفکر و احساس درست، سعی در اقناع جامعه نیز دارد. .

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رئیس قوه قضائیه و مقامات ارشد قضایی گفت: طبیعتا قوه قضاییه با عدالت ارتباط عمیقی دارد. عدالت یک مفهوم مثبت و یک مفهوم مثبت دارد. در مفهوم برهان هم در توسعه عدالت می بینید و هم در نظام تشریعی صحیح، حتی غیر دینی، اگر عدالت به معنای واقعی آن شکل بگیرد، می توان این نظام را یک نظام صالح دانست. گرچه شرط دیگری برای پذیرش ندارد، اما از نظر انصاف می توان او را رهگذر ارزیابی کرد، به شرطی که در تصمیمات و محدودیت های خود به این امر دست یافته باشد.

یادگار امام افزود: خداوند متعال در آفاق جان انسان، عدالت را شرط تقوا می داند و بر صفت تقوا در انسان تأکید می کند، مشروط بر اینکه این مهم در روح و ضمیر او تحقق یابد.

وی با بیان اینکه عدالت باید در احساس عاطفه متجلی شود، گفت: جامعه بشری به این نتیجه رسیده است که برای قابل پیش بینی بودن و احساس عدالت در مردم باید از آیین گذر تبعیت کند. قضاوت منصفانه بخشی از راه درست است. ما باید بتوانیم جامعه را متقاعد کنیم که کار منصفانه است. بی توجهی به این موضوع بیشترین آسیب را به عدالت وارد می کند.

سیدحسن خمینی یادآور شد: به نظر من مأموریت آقای محسنی اجایی را بدون هیچ تحسینی باید از این نظر عالی و عالی دانست. شاید سابقه طولانی در قوه قضائیه و آگاهی از چالش ها، مشکلات و موانع، چنین دیدگاهی را برای آنها رقم زده باشد و انشالله بیشتر به عدالت خواهی جامعه توجه کنند تا عدالت. در روزهایی که ایشان در این سمت هستند توجه به این موضوع در قوه قضائیه احساس می شود که لحظه مثبتی است. احساس من این است که قوه قضائیه علاوه بر حرکت به سمت عدالت، با ایجاد حس عدالت خواهی و وارد کردن آن به تفکر و احساس درست، سعی در قانع کردن جامعه نیز دارد.

وی تاکید کرد: آغاز جشن های انقلاب باید بیش از هر چیز ما را به حقیقت و ارزش های والای انقلاب آگاه کند. اگر بگوییم بزرگترین آرمان یک جنبش انقلابی در جهان چیست، بدون شک «عدالت» است که البته بخشی از آن در دست قوه قضائیه است.

محسنی اجایی: من به مردم اعتماد کرده ام. او صداقت با مردم را شرط حکمرانی خوب می دانست

رئیس قوه قضائیه گفت: امام خمینی (ره) برای اعمال و گسترش عدالت قیام کرده است. ما نیز باید در مسیر عدالت استوار باشیم و حل مشکلات مردم به ویژه مستضعفان و محرومان را در اولویت قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در سخنانی بابیان اینکه دهه مبارک فجر و انقلاب شکوهمند اسلامی نوری است که بر اساس اخلاص و مجاهدت امام خمینی(ره) از اسلام تابیده و حیاتی نو برای اسلام عزیز است، ادامه داد. انقلاب انفجار نور بود. در انفجار نور جغدها و اشرار غافلگیر می شوند و می گریزند و حق خواهان و عدالت خواهان و پوپولیست ها مشهور می شوند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ابعاد منحصر به فرد وجودی امام خمینی(ره) و عظمت معنوی ایشان، گفت: برای امام بزرگوار ما هر چیزی غیر از خدا بیهوده و باطل جلوه می کرد; امام ما با توکل بر خدای متعال و توکل و توکل به مردم و انجام جهاد اکبر و جهاد صغیر وارد میدان شد و تحول و انقلاب بزرگی را پدید آورد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وجوه متمایز انقلاب امام خمینی (ره) با سایر انقلاب های جهان، گفت: انقلاب امام در بسیاری از ویژگی ها و ویژگی ها از جمله هدف، انگیزه و روش با سایر انقلاب ها متفاوت بود و ایشان آنها را ترجیح می داد. و برتری به خاطر الوهیت و محبوبیت انقلاب امام است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه با بیان اینکه امام خمینی (ره) با بنیان گذاری انقلاب اسلامی از دید بسیاری از مدعیان غیرممکن را انجام دادند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با جهاد و انقلاب خود بسیاری از افکار، دیدگاه ها و تحلیل ها را محقق کرد. این یک نگرش مادی بود، آن را رد کردند و به همه دنیا ثابت کردند که با عنصر متعالی دین و اعتماد مردم و عدالت خواهان، مستکبران و مستکبران را می توان در هم شکست.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه هنوز ابعاد منحصر به فرد وجودی و اندیشه های بلند و بلند امام خمینی (ره) به خوبی شناخته نشده است، گفت: نهضت، جهاد و انقلاب امام خمینی(ره) دوران جدیدی را در جهان ایجاد کرده است و از این منظر چه من خمینی کردم، با بعثت انبیاء بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بابیان اینکه برای تکریم و تجلیل از راه و انقلاب امام خمینی(ره) باید به ارزش هایی که امام خمینی(ره) بر اساس آن انقلاب اسلامی را شکل دادند، وفادار باشیم. از آن جمله ارزش هایی مانند تحقق حداکثری عدالت اجتماعی برای تحقق و بسط عدالت قیام کرد و انقلاب کرد. به همین دلیل است که ما نیز باید پیوسته راه عدالت و گسترش را طی کنیم و حل مشکلات مردم به ویژه مستضعفان و محرومان را در اولویت قرار دهیم.

رئیس قوه قضائیه عوام گرایی را یکی از شاخصه های انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام بزرگوار ما مردم را محرم می دانستند و خیلی چیزها را با متن مردم در میان می گذاشتند؛ در نظام فکری و سیاسی امام خمینی(ره) صداقت با مردم شرط اساسی حکمرانی خوب بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی گفت: امام خمینی (ره) که نسبت به امت، مردم، رزمندگان، مستضعفان، محرومان و یتیمان خود فوق العاده متواضع و متواضع بود، در میان قدرت و استکبار خود علیه ظالمان بین المللی و مستکبران اقدام کرد. آنها تظاهر نکردند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه اسلام بودن و مردمی بودن در بطن انقلاب امام است، گفت: امام خمینی (ره) همیشه فرموده اند که از ولی فقیه حمایت کنید تا به کشور و انقلاب آسیبی نرسد، پس ما باید پیروی از امام و بزرگداشت او. ولي فقيه را عنوان اعمال و رفتار ما قرار ده.

رئیس قوه قضاییه در پایان از سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر حضرت راحیل به خاطر تبریک به شیخ عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و تبریک حلول ماه مبارک رجب قدردانی کرد. مرجب.

دیدگاهتان را بنویسید