مهاجری: رئیس دولت نه شجاعت و نه قدرت تصمیم گیری در مورد مذاکرات وین را دارد

مهاجری: رئیس دولت نه شجاعت و نه قدرت تصمیم گیری در مورد مذاکرات وین را دارد

روز جدید : این فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت آقای رئیسی برای آواربرداری بیشتر روی مردم می ریزد. هیچ اتفاق مثبتی در 6 ماه گذشته رخ نداده است.

دولت سیدابراهیم رئیسی یک هشتم عمر قانونی خود را پشت سر گذاشته و اکنون برخی معتقدند این دولت را بهتر می توان قضاوت کرد.

محمد مهاجری درباره نتایج شش ماهه اول دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم واکسیناسیون عمومی برای مبارزه با تاج و تخت بود که البته خود رئیس جمهور هم می داند که اقدامات لازم در دولت انجام شده است. “

وی افزود: فارغ از بحث واکسیناسیون، برخی معتقدند که باید یک تا دو سال به دولت سیزدهم فرصت داده شود تا حضور پیدا کند. برخی از مخالفان دولت قبل و حامیان دولت آقای رئیسی معتقدند که این دولت برای موفقیت باید حداقل ظرف یک سال آینده آوارها را آوار کند. این یک اشتباه نیست، اما تنها در صورتی که زباله ها واقعاً حذف شوند.

این فعال مطبوعاتی تاکید کرد: دولت آقای رئیسی برای آواربرداری بیشتر آوار بر سر مردم می ریزد. هیچ اتفاق مثبتی در 6 ماه گذشته رخ نداده است. بورس که اولویت اول رئیس جمهور بود، وضعیت دیگری جز این که به طور منظم افت بورس را رصد می کنیم، نمی بینیم.

وی ادامه داد: علیرغم ادعاهای مطرح شده، آمارهای رسمی حاکی از آن است که تورم نه تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش یافته است. من از بهبود وضعیت در سال های آینده ناامید نیستم، اما این یک واقعیت است که دولت راه را اشتباه می رود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در حوزه لغو تحریم ها نه تنها اتفاق مثبتی در دولت سیزدهم رخ نداده است، بلکه آنچه رخ داده نتایج دولت قبل و افزایش جهانی قیمت نفت است. این دولت می تواند در مذاکرات وین هر کاری که می تواند انجام دهد. به نظر من دولت سیزدهم نه جسارت تصمیم گیری در مورد مذاکرات وین را دارد و نه از اختیارات کافی برخوردار است. دلیل آن نیز ضعف در تیم دیپلماسی دولتی است.

مهاجری گفت: آقای رئیسی در شش ماهه نخست ریاست جمهوری خود دو سفر خارجی داشته است و اکنون مردم غرور ملی را غرق کرده اند که این برای دولت سیزدهم نکته مثبتی نیست. از نظر رسانه ای، دولت سیزدهم ناراضی ترین دولت بعد از انقلاب است. اگرچه دولت آقایان احمدی نژاد و روحانی نیز در این زمینه ضعف هایی داشتند، اما دولت آقای رئیسی در زمینه ضعف رسانه ها رکورد زد.

دیدگاهتان را بنویسید