کشورهای مذاکره کننده با ایران قدرت تصمیم گیری در وین را ندارند


ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814038

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رایزنی های کشورهای ایرانی در مذاکرات وین مدتی است که ادامه دارد چرا که آنها اختیارات کامل تصمیم گیری ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین نوش آبادی در گفت وگو با شبکه خبری تهران نیوز به تحلیل مذاکرات وین بین ایران و گروه 1+4 گفت: از جزئیات مذاکرات وین و نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این کشور اطلاعی ندارم. مجلس شورای اسلامی وین در این باره توصیه هایی داشتیم.

وی گفت: البته در گزارش هایی که اعضای تیم مذاکره کننده وین ارائه کرده اند، کم و بیش در جریان هستیم، اما طرف های مقابل در ایران اراده و قدرت کافی برای نهایی شدن مذاکرات در وین را ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم نهایی را بگیرید.

نوش آبادی با بیان اینکه شیطنت آمریکایی ها مذاکرات بی نتیجه ایران و گروه 1+4 را طولانی تر کرده است، گفت: بدون ما هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی گفت: اروپایی‌ها نیز منافع خود را بر سرنوشت ملت ایران ترجیح می‌دهند، اما آنچه می‌بینیم و می‌شنویم این است که مذاکرات در وین به کندی پیش می‌رود، در حالی که کشورهای مذاکره‌کننده با ایران باید جسورانه‌تر تصمیم بگیرند، نه اینکه فقط به دنبال منافع خود باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سلطه طلبی و سلطه طلبی آمریکا و اروپا گفت: ایران باید از موضع قدرت وارد مذاکرات وین شود نه تحت فشار مذاکره کنندگان. کشورها.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید