کشورهای اروپایی و رهبران آنها هنگام تصمیم گیری در سردرگمی هستند


ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902137

یک کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: کشورهای اروپایی و سران اروپایی در رابطه با روسیه در سردرگمی تصمیم گیری و تصمیم گیری قرار دارند.

مهدی خرسند کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با بیان این مطلب اعتراضات و اعتصابات عمومی در اروپا وی با بیان اینکه به صورت توده ای آغاز شد، گفت: این اعتراضات به دلیل نزدیک شدن به فصل زمستان در اروپا است.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی و سران اروپایی در تصمیم گیری در روابط با روسیه دچار سردرگمی شدند، تصریح کرد: برخی از سران اروپایی تحت تاثیر آمریکایی ها قصد داشتند با روسیه برخورد کنند و سطح قیمت ها را تعیین کنند، اما برخی دیگر به دلیل به رسمیت شناختن سیاست های آمریکا که می خواهند اروپا را تضعیف کنند، زیر بار تعیین سقف قیمتی برای انرژی روسیه نبودند.

وی افزود: این رویه باعث شد تا جلسه روز جمعه کشورهای اروپایی برای تعیین سقف قیمت بر روی همین موضوع باقی بماند و این عدم ثبات شرایط باعث شد تا آنها در واکنش خود موضع گیری کنند و همین امر باعث شد تا آنها درخواست کنند تعیین تکلیف

جنگ روسیه و اوکراین جنگی است که توسط آمریکا برای تضعیف اروپا ساخته و پرداخته شده است

مهدی خرسند خاطرنشان کرد: پس از گذشت تقریباً یک سال از جنگ روسیه و اوکراین، مردم متوجه شدند که این جنگ در واقع جنگی است که توسط آمریکا برای تضعیف اروپا ایجاد، هزینه و مدیریت شده است.

این کارشناس مسائل بین الملل در نهایت با اشاره به اینکه در این شرایط دیگر نباید وارد بازی ناتو شویم، گفت: در این شرایط حتی بسیاری خواهان خروج یا پیوستن کشورهایشان به ناتو بودند.

دیدگاهتان را بنویسید