رفتار متفاوت اروپایی ها با ایران / سیاستمداران اروپایی رهبران آمریکا هستند


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904134

تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران نشان از رفتار متفاوت آنها با کشورمان دارد که باعث می شود شاهد آغاز فصل سردی در روابط با این اتحادیه باشیم.


به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا; اتحادیه اروپا وی دیروز تحریم های جدیدی را علیه 11 مقام و چهار نهاد ایرانی تصویب کرد که شامل اسامی 11 مقام ایرانی و چهار نهاد از جمله گشت ارشاد، سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است. فرمان.

به گفته دیپلمات های اروپایی، بر اساس این تحریم ها، دارایی های احتمالی افراد تحت تحریم در اروپا مسدود و از سفر آنها به خاک اتحادیه اروپا جلوگیری می شود. اتباع و شرکت های اتحادیه اروپا نیز از هرگونه تعامل مالی با این موسسات و اشخاص منع شده اند و صادرات انواع تجهیزات و مانیتورینگ مخابراتی به ایران ممنوع است.

اتحادیه اروپا بار دیگر به ابزار ناکارآمد تحریم علیه ایرانیان متوسل شد

عصر دیروز حسین امیرعبدلاخیان در واکنش به این تحریم ها نوشت: امروز اتحادیه اروپا طی اقدامی غیرمولد بر اساس اطلاعات بسیار نادرست، با قضاوت نادرست به ابزار ناکارآمد تحریم علیه ایرانیان متوسل شد. اخلال و تخریب اموال عمومی قابل تحمل نیست. در هیچ جای دنیا و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

تحریم های متقابل به زودی علیه اروپایی ها اعمال خواهد شد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، تصمیم شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال تحریم های یکجانبه علیه برخی مقامات و نهادهای ایرانی را به شدت محکوم کرد و آن را نقض قوانین بین المللی و مصداق بارز مداخله در ایران دانست. امور داخلی جمهوری اسلامی ایران گفت: به زودی تحریم‌های متقابل اعمال خواهد شد.

اروپایی ها وابستگی نظامی شدیدی به آمریکا دارند

در همین رابطه عماد آبشناس کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگویی با بیان اینکه اتحادیه اروپا اختیارات قبلی را ندارد، گفت: سیاستمداران اروپایی رهبران آمریکا هستند اما اگر برخی کشورهای اروپایی دیگر از اتحادیه اروپا خارج شوند، اقتدار اقتصادی اتحادیه اروپا ضعیف خواهد شد و این بدتر خواهد شد.

به گفته این کارشناس، اروپایی ها وابستگی نظامی شدیدی به آمریکا دارند و در حال حاضر بحث توسعه اقتصادی اتحادیه اروپا از سوی صدراعظم آلمان مطرح شده است. این نشان دهنده سردرگمی رهبران اتحادیه اروپا در برابر شرایط جدید جهانی است. آمریکا کشورهای این اتحاد را مجبور به پرداخت هزینه ماجراجویی در اروپای شرقی کرد.

اروپا دیگر خواهان حفظ روابط مثبت با ایران نیست

مهدی مطهرنیا کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تحریم های اروپا علیه ایران گفت: معتقدم به دلیل شکست مذاکرات هسته ای، اتحادیه اروپا چندان علاقه ای به حفظ میراث خود در برجام و ادامه تعامل مثبت با ایران ندارد. ایران و حالا علیرغم مقاومت سال ها در برابر آن، احتمالا دوباره وارد چرخه تحریم ایران به بهانه حقوق بشر و حقوق هسته ای خواهند شد.

به گزارش دانا؛ ناامیدی اروپا برای احیای برجام باعث شده است که بخواهند با اعمال فشار در حوزه‌های دیگری مانند حقوق بشر، شرایطی را برای اجرای این تحریم‌ها ایجاد کنند و در عین حال، قدرت دیپلماتیک ایران را تضعیف کرده و تهران را در موقعیت ضعیفی قرار دهند. البته این تحریم ها نشان از رفتار متفاوت اروپایی ها با ایران دارد که باعث می شود شاهد آغاز فصل سردی در روابط با این اتحادیه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید