اروپایی ها از روی ناامیدی ایران را تحریم کردند/ رفتار اروپا به تنش بیشتر با ایران منجر می شود


ساعت: 08:43
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904171

علیرضا تقوی نیا تاکید کرد: اروپایی ها از روی ناامیدی ایران را تحریم کردند و نشان دادند که هر وقت فرصتی ببینند به ملت ایران ضربه خواهند زد.

علیرضا تقوی نیا کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به تحریم های اروپا وی علیه ایران گفت: اروپایی ها از روی ناامیدی ایران را تحریم کرده اند و نشان داده اند که هر وقت فرصتی ببینند ملت ایران را خواهند زد.

او تاکید کرد که استعمار اروپایی ها تغییری نکرده است، وی تصریح کرد: اگرچه در قرن بیست و یکم هستیم، اما آنها در فضای قرن 18 و 19 زندگی می کنند و فکر می کنند هنوز هم می توانند با همان نگرش و رفتار با ملت های آسیایی برخورد کنند که منجر به تنش بیشتر بین آنها می شود. ایران و اروپا

این کارشناس مسائل غرب آسیا از نظر ارتباطی تحریم های اتحادیه اروپا وی با برجام یادآور شد: ایران شرایطی دارد که در صورت عدم پذیرش آن شروط، توافق دیگر برنمی گردد و لذا کسانی که اصلاً انتظار این مقاومت را نداشتند تا حدودی تعجب کردند و از روی عصبانیت دست به این اقدامات زدند.

من باور دارم توافق فرو ریخت و من افق روشنی برای احیای آن نمی بینم

تاگوینیا افزود: معتقدم توافق شکست خورده است و من افق روشنی برای احیای آن نمی بینم، به خصوص با این شورش هایی که هم اروپا و هم آمریکا را امیدوار کرده است.

این تحلیلگر مشکلات غرب آسیا با بیان اینکه موارد زیادی برای درخواست وجود دارد اتحادیه اروپا ایران را تحریم کرد وی گفت: بحران اوکراین، شکست برجام، شورش‌های داخلی، رویارویی سرویس‌های اطلاعاتی ایران با جاسوس‌های زیادی که به ایران می‌فرستند از جمله این موارد است. این گونه اروپایی ها بر این باورند که جمهوری اسلامی ایران در بحران های پیش آمده علیه آنها نقش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید