کشورهای اروپایی درک جدیدی از سیاست‌های جدید دولت پیدا کردند/مذاکرات باید هر چه سریع‌تر به لغو تحریم‌ها منجر شود

ساعت: 08:40
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1780877

حسن هانی زاده گفت: مذاکرات باید به نتیجه قابل قبولی برسد و تحریم ها در مدت زمان کوتاهی لغو شوند. در غیر این صورت، ایران پس از پایان مذاکرات سازوکارهای دیگری را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه سفر معاون وزیر امور خارجه به بلژیک و روسیه در چارچوب رایزنی نهایی برای ازسرگیری مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 قابل تحلیل است، گفت: فشارهای بین المللی بر ایران برای از سرگیری مذاکرات آغاز شده است. دوره از روی کار آمدن دولت سیزدهم گذشته است. او اکنون با تشکیل تیم مذاکره کننده در تلاش برای ادامه مذاکرات است.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: در دولت قبل مذاکرات طولانی و نفس گیر ایران و کشورهای 1+5 در وین آغاز شد اما نتیجه ای نداشت و این برای ایران تجربه تلخی است که گفت و گو به تنهایی نمی تواند منجر به لغو برجام شود. تحریم ها.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران سازوکارهای جدیدی برای این مذاکرات دارد تا به نتیجه قابل قبولی برسد و بنابراین یکی از شروط ایران تعیین ضرب الاجل مشخص برای این مذاکرات تا پایان این مدت و پایان مذاکرات است. لغو تحریم ها

هانی زاده افزود: ادامه این مذاکرات برای یک روند طولانی نمی تواند تضمین کننده حقوق ایران باشد و بنابراین با توجه به تجربه ایران در مذاکرات قبلی، مذاکرات جدید باید در زمینه رفع تحریم ها و رایزنی ها به نقطه قابل قبولی برسد. تماس های سیاسی معاون وزیر امور خارجه با احزاب اروپایی در بلژیک نشان می دهند که کشورهای اروپایی درک جدیدی از سیاست های دولت سیزدهم برای ادامه مذاکرات پیدا کرده اند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: روسیه که ابهاماتی درباره آینده برجام داشت، با سفر معاون وزیر امور خارجه به مسکو این ابهامات برطرف شد. بنابراین، همه طرف ها آماده شروع مذاکرات هستند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به زودی تیم جدیدی را معرفی و مذاکرات را آغاز می کند، خاطرنشان کرد: این مذاکرات باید به نتیجه قابل قبولی برسد و تحریم ها در مدت زمان کوتاهی لغو شوند. در غیر این صورت اگر ایران به نتیجه نرسد پس از مذاکرات سازوکارهای دیگری را در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید