ترس دشمن از اتحاد ملت ایران/ سیاست مشترک ایران در مذاکرات هسته ای لغو همه تحریم هاست

ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792810

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به 27 خطر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: دشمن همیشه از وحدت هراس دارد چرا که وحدت امری عقلانی است و دشمن از اختلاف برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه گفت: حضرت رسول اکرم (ص) و به عبارتی سومین جمادی الثانی (95 روز پس از رحلت پیامبر) است. (ص)).

وی خاطرنشان کرد: دلیل این تفاوت هر چه باشد بهانه ای است برای ارادت به بانوی دو عالم، الگوی اخلاق و مؤمن و یکی از سنت های حسنه زنجانی این است که هم در اول و هم در دوم فاطمیون مجالس عزاداری حضرت زهرا (س) برپا می شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به عمر کوتاه 18 ساله حضرت زهرا(س) افزود: عمر ایشان کوتاه بود اما در کیفیت، شعاع، عظمت، عظمت و معنویت ابعاد شخصی ایشان به اندازه داستان و ایشان است. شخصیت طبق روایات در روز قیامت و هنگام ورود به ملکوت ها آشکار می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بیست و ششمین خطر روز حمل و نقل گفت: در شرایط سخت دوران دفاع مقدس و در مقابل انقلاب اسلامی. دعوا کردند، در بنادر در خصوص کالاهای عمومی و مسائل دیگر مشکلاتی پیش آمد که من فرمان خمینی (ره) را صادر کردم.

وی افزود: بلافاصله پس از فرمان امام (ره) همه هر وسیله نقلیه ای را که راه جهادی و در جهت ولایت داشت به میدان آوردند که در فرهنگ عمومی روز حمل و نقل نامیده می شد.

آیت الله خاتمی گفت: مسئولین استان زنجان در عرصه های مختلف حمل و نقل به ویژه در سرما و یخبندان شدید خوش درخشیده و موفق عمل کرده اند.

وی با اشاره به روز 27 هازار روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: دشمن همیشه از وحدت هراس دارد چرا که وحدت یک امر عقلانی است و دشمن از اختلاف لذت می برد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه یک ضرب المثل انگلیسی می گوید: برای تسلط بر کشور باید آنها را جمع کرد، خاطرنشان کرد: استفاده از کلماتی مانند بالا و پایین، سفید و سیاه و مانند آن شرافت نیست، تقوا، انسانیت است. ، خدمت سرچشمه نیکی ها و عمل صالح مایه عزت و سربلندی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اختلافات همیشه با مشکلات کوچک شروع می شود، گفت: همه ما مسافر یک کشتی هستیم و اختلاف نباید باعث اختلاف شود، زیرا دشمن یکی است و عقل، وجدان و عقلانیت زیر یک همه چیز حاکم است. بام و ما در یک کشور زندگی می کنیم و دین و قبله و قرآن یکسان داریم و باید وحدت داشته باشیم.

وی افزود: دشمنان تبلیغ کرده بودند که حوزویان از روی تنبلی و ارتجاع به حوزه می آیند و در دانشگاه خبری از دین نبود.

آیت الله خاتمی گفت: امام خمینی (ره) هم دانشگاه و هم حوزه را مایه سعادت جامعه دیدند و فرمودند دانشگاه و حوزه اگر در مسیر درست باشند می توانند جامعه را بسازند و لذا این روز روز وحدت حوزه.و دانشگاه نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه تاکنون نتایج خوبی کسب کرده است، افزود: اما هنوز با سطح مطلوب فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای در حال انجام در وین گفت: همه منتظرند ببینند چه می شود اما جمهوری اسلامی. ایران دو سند را در 29 دسامبر سال جاری ارسال کرده است: «مذاکرات (1 + 4) که می توان بر اساس آن توافق آینده منعقد شود.

وی گفت: کشورهای مذاکره کننده به ویژه اروپایی ها معتقدند انتظارات ایران بالاست و امکان لغو همه تحریم ها وجود ندارد و اروپا نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده بلکه تحریم ها را افزایش داده است.

آیت الله خاتمی افزود: جمهوری اسلامی علیرغم همه تحریم ها طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود همه سختی ها و فشارهای اقتصادی روی پای خود ایستاده است و این سیاست مشترک جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با پرستاران به مناسبت روز پرستار، خاطرنشان کرد: ایشان می بینند که در خط مقدم این خطر قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید