اقدام سپاه در دریای عمان توهین به آمریکاست شرط مذاکره لغو همه تحریم هاست.

ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1781762

پرونده آمریکا در ایران و جهان اسلام بسیار تیره و تار است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ما تصمیم روشنی گرفته ایم و گفت وگوها لغو همه تحریم های هسته ای، تحریم های حقوق بشری و سایر تحریم ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته (14 آبان) با بیان اینکه این روزها مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد، بر کمک برادران خود تاکید کرد و گفت:

وی تقویت نظام اسلامی و ولایت فقیه و مساعدت وی در اداره امور را از مصادیق اطاعت از خداوند و مصداق نیکی و مهربانی دانست و گفت: این امر به ایجاد امنیت نیز کمک می کند. امنیت مهمتر از شام است و اولین زیرساخت جامعه اسلامی امنیت است. مانند کاری که مردم برای مبارزه و همکاری با داعش محلی در دهه 60 انجام دادند که شر منافقین از کشور برداشته شد. این مصداق ایجاد امنیت بود و باید ادامه یابد.

آیت الله خاتمی تضعیف نظام دینی را که با رنج و ضعف بسیار حاصل شد، مصداق گناه و تجاوز دانست و گفت: شایعه پراکنی و انتشار هرگونه دروغ در فضای مجازی علاوه بر حمایت از تجاوز، مصداق دروغگویی است».

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به 13 آبان گفت: قضیه آمریکا در ایران و جهان اسلام بسیار تیره و تار است. در سال 1943 امام علیه کاپیتولاسیون موضع گرفتند و امام به دستور مستقیم آمریکا تبعید شدند. در سال 56 دانشجویان معترض علیه رژیم شاه در همان محل به ضرب گلوله کشته شدند. سفارت آمریکا در بلغارستان مرکز توطئه علیه نظام اسلامی بود و به تصرف دانشجویان مسلمان درآمد که مورد تأیید امام قرار گرفت.

وی افزود: آمریکا رژیم ننگین شاهنشاهی را بر مردم ایران تحمیل کرده است که ایران را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده است. توطئه 68 ساله در مرداد 1332 علیه مردم ایران-آمریکایی توطئه مستمر علیه ایران در مجامع بین المللی و تحمیل جنگ تحمیلی، تقویت مداوم تکفیری ها و داعشی ها که ساخته و پرداخته آنهاست، تحریم های اقتصادی. و ترور حاج قاسم سلیمانی و جنایاتی که این روزها انجام داد و دزدی نفت ایران در مقابل شیرهای سپاه همگی نشان می دهد که او چهره واقعی آمریکاست. به همین دلیل است که مردم می گویند مرگ آمریکا. اینها تنها برخی از نرم افزارهای مشترک هدف گذاری هستند که می توانید استفاده کنید.

آیت الله خاتمی درباره مذاکرات هسته ای گفت: ما تصمیم روشنی گرفته ایم و این مذاکراتی است که همه تحریم های هسته ای، حقوق بشر و سایر تحریم ها را لغو می کند. اگر می خواهید برگردید و مذاکره کنید، ایران اسلامی مذاکرات فرسایشی را نمی پذیرد. برخی از کشورهای شریک ایالات متحده که در نقض معاهده ایالات متحده نگفتند لاغرتر از گل هستند، همچنان از زبان تهدیدآمیز استفاده می کنند. از زبان تهدید برای چه استفاده می کنید؟ به عنوان یک شخص صحبت کنید تا گفتار شما پاسخی منطقی داشته باشد. در جریان مذاکرات هیچ سردرگمی و ابهامی نداریم و باید نقض توافق را جبران کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه حس همسایگی و حسن همسایگی را برای همسایگان می خواهیم، ​​گفت: همیشه همسایه بودن، اما دیدن نامردی قابل تحمل نیست. من به برخی از کشورهای همسایه توصیه می کنم که شما یک همسایه قوی دارید که ارتش آن اولین نیروی نظامی در منطقه است. با این همسایه قدرتمند برادرانه رفتار کنید وگرنه دود در چشمان شما بلند می شود. همانطور که رابطه خود را با رژیم صهیونیستی عادی می کنید بدانید که با طناب رژیم صهیونیستی به ته چاه می روید و نابود می شوید.

وی افزود: حوادثی که در افغانستان رخ می دهد وجود ما را متزلزل می کند. دو هفته متوالی انفجار در مساجد شیعیان و انفجار در بیمارستان ها و کشته و زخمی شدن 100 نفر قطعا خط آمریکایی هاست. آمریکا می خواهد به دولت افغانستان بگوید که اگر ما نباشیم ناامنی پیش می آید! آنها بر امنیت افغانستان متمرکز هستند و خواهان یک دولت فراگیر در افغانستان نیستند.

آیت الله خاتمی قداست قدرت را ملجأ و سرمایه لازم دانست و گفت: اقتدار عراق با پنجه های انگلیس نجات یافت و ایران اسلامی با اقتدار امام خمینی(ره) نجات یافت. این سرمایه سرمایه ای قابل عبور است و حرمت مراجع از جمله شیخ المرجعه آیت الله صافی گلپایگانی باید رعایت شود. فردی که در هیأت امنا و خبرگان قانون اساسی بوده و خانواده اش خانواده مبارز طاغوت هستند و حریم همه مراجع از جمله این مرد بزرگ باید رعایت شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به رویارویی سپاه پاسداران با آمریکایی ها در دریای عمان، این اقدام را اقدامی تحقیرآمیز از سوی آمریکا دانست و گفت: این نشان می دهد که ارتش آمریکا در تار عنکبوت نشسته است. سرنگونی پهپاد متجاوز آنها و حمله به عین الاسد نشان از شکستگی استخوان های آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد و به زودی شاهد سقوط این دو رژیم جلاد خواهیم بود.

وی با تشکر از حضور میدانی مسئولان و سفر هفتگی رئیس جمهور به استان ها، سفر رئیس قوه قضائیه و سازمان زندان ها و اقدامات مجلس در تصویب قانون جوانان برای جمعیت، گفت: این است که مردم از این هزینه های لجام گسیخته و لحظه به لحظه رنج می برند و به دست مردم می رسند. مشکلات دائمی را نمی توان یک شبه حل کرد، بلکه تسریع می شود تا مردم دیگر رنج نبرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید