پنتاگون توقیف نفتکش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دریای عمان را تایید کرد

ساعت: 19:58
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781423

در همین حال، یکی از مقامات پنتاگون با تایید توقیف نفتکش و خنثی سازی دزدی دریایی آمریکا توسط سپاه پاسداران، آسوشیتدپرس در این باره گفت: ایران نفتکش با پرچم ویتنام را در دریای عمان توقیف کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش نیوزویک، یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه توقیف یک نفتکش در دریای عمان را در واکنش به خنثی سازی دزدی دریایی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تایید کرد.

یک مقام پنتاگون گفت نیروهای ایرانی هفته گذشته یک نفتکش را در دریای عمان توقیف کردند.

این در حالی است که یکی از کارمندان وزارت دفاع آمریکا نیز مدعی است که نیروهای آمریکایی حاضر در این مکان تنها نظاره گر حادثه هستند و با نیروهای سپاه پاسداران درگیری ندارند!

در اخبار مرتبط، آسوشیتدپرس گزارش داد که ایران یک نفتکش با پرچم ویتنام را در دریای عمان توقیف کرده است. وی همچنان مالک این نفتکش است و آن را در بندرعباس نگهداری می کند.

درگیری اخیر به دنبال رفتار غیرحرفه ای ناو آمریکایی در آب های جنوبی (دریای عمان) این کشور است که با واکنش قاطع قایق های موتوری سپاه پاسداران مواجه شد و در پی آن ناو آمریکایی صحنه را ترک کرد.

با انجام این کار، ایالات متحده یک نفتکش حامل نفت صادراتی ایران به آب های عمان را توقیف کرد و محموله نفت خود را به یک نفتکش دیگر با مقصد نامعلومی هدایت کرد.

همزمان قهرمانان ناوگان سپاه هلی برن را بر روی عرشه نفتکش تصرف کرده و به سمت آبهای سرزمینی ایران هدایت کردند.

در آن زمان، نیروهای آمریکایی از چندین هلیکوپتر و کشتی جنگی برای تعقیب نفتکش استفاده کردند، اما با ورود قاطع و مقتدرانه نیروهای جان برکف شکست خوردند.

نیروهای آمریکایی بار دیگر با استعداد فراوان و با کمک چند ناو جنگی دیگر سعی کردند مسیر نفتکش را مسدود کنند که باز هم ناکام ماندند. این نفتکش هم اکنون در آبهای سرزمینی کشور عزیزمان قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید