عصر بزها به پایان رسیده است. توقیف نفتکش های یونانی اقتدار دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را ثابت می کند


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854835

آنچه مقام معظم رهبری فرمودند که عصر بزها تمام شده است. بزن و بخور» و اکنون با کودتای ایران و اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران، توقیف نفتکش ها آزاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کُردتودی، یونان 25 فروردین ماه امسال یک نفتکش روسی (پگاسوس که بعداً به لانا تغییر نام داد) را در آبهای ساحلی خود توقیف کرد که بر اساس قوانین خاص دریایی با پرچم کشورمان برافراشته بود و بر اساس گزارش های اخیر نفتی در محموله کشتی توقیف شد. یک تانکر آمریکایی برای حمل و نقل به ایالات متحده.

از سوی دیگر، عصر جمعه پنجم خردادماه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه امروز (جمعه) دو نفتکش یونانی را به دلیل تخلف در آب های نیلگون خلیج فارس توقیف کرد. این دو کشتی در خلیج فارس یکی در حوالی عسلویه و دیگری در حوالی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شدند.

رهبر معظم انقلاب پاسخ دادند؛ نفت ایران در سواحل یونان به سرقت رفت و پس از آن قهرمانان مستأصل جمهوری اسلامی به تلافی و توقیف کشتی نفتی دشمن، ایران را متهم به دزدی کردند. دزد کیست نفت ما را دزدیدی ما از شما گرفتیم و دزدی را پس گرفتیم که دزدی نیست.

با این حال سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که دادگاه تجدیدنظر یونان تصمیم دادگاه استیناف یونان مبنی بر توقیف نفت ایران را لغو کرده است. ایران لغو می شود و الحمدلله کل محموله کره برگردانده می شود.

سفارت گفت: این موضوع در دستور کار رایزنی های فشرده دو کشور برای اطمینان از اجرای کامل حکم باقی خواهد ماند. حفظ حقوق ملت ایران خط قرمز ماست.


98d38387 a9ac 4d39 a61b 602f44b3783c خبر خاکستری


توقیف نفتکش های یونانی اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را اثبات می کند

ماموستا روستی از علمای برجسته اهل سنت، تصرف نفتکش‌های یونانی را دلیلی بر اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت:

ماموت محمد امین رستی از علمای اهل سنت به کُردتودی گفت: نصایح صریح قرآن در این زمینه بیانگر انتقام جویی و مقابله ای مانند عزت، عزت و اقتدار اسلام است.

وی گفت: انتقام خون شهدای این سرزمین و آب دشمنان اقدامی بسیار با عزت و مقتدرانه است.

ماموستا روسیه گفت: ترور فرمانده لشکر ترور موساد در انتقام از شهید هدی اقدام بسیار خوب و با عزت بود و دشمن باید بداند که دوران به پایان رسیده است و این انقلاب پاسخ خون به ناحق ریخته شده شهدای خود را خواهد داد. به هر طریق ممکن. .

وی در خصوص رفع توقیف کشتی های ایرانی در یونان در پی انتقام گیری از قهرمانان سپاه در تسخیر دو کشتی یونانی، افزود: دشمنان اسلام با دیدن عزت و اقتدار ایران اسلامی بیکار نمی نشینند، زیرا این امر انقلاب مثل خاری در چشم آنهاست.» به همین دلیل است که می خواهند از هر جهت به انقلاب آسیب برسانند که یکی از آنها تسخیر کشتی های نفتی در یونان است.

وی در ادامه گفت: دشمنان این نظام در مقابل این انقلاب و همه امکانات آن سکوت اختیار کردند و در رابطه با تصرف نفتکش های سپاه پاسداران، این انقلاب یک بار دیگر موفق شد ماندگاری کشتی های خود را بالا ببرد. با کمال عزت.”

ماموستا روستی با اشاره به حمله آمریکا به نفتکش گفت: آمریکایی ها قصد داشتند نفتکش ایرانی را تصرف کنند اما با تاکتیک ناوگان سپاه پاسداران به هدف خود نرسیدند و این نشان دهنده اقتدار و غیرت ایرانیان است.

این معلم معروف اهل سنت به پیام های این حادثه اشاره کرد و افزود: دشمن می داند که ایران اسلامی به هیچ کشوری باج نمی دهد چرا که اقتدار دریایی ایران در دنیا زبانزد عام و خاص است.

وی گفت: دشمنان ایران باید بدانند که برای حفظ امنیت و منافع خود در حال و آینده برای دشمن متاسف شده و به پیروزی همه جانبه دست خواهیم یافت.


cff08b75 eb0f 48d0 9690 07ff30500801 خبر خاکستری


نفتکش یونانی توقیف شده؛ پیام دفاع از منافع جمهوری اسلامی استکبار جهانی است

این کارشناس سیاسی گفت: حدود چهل روز پیش به ابتکار آمریکا یک نفتکش جمهوری اسلامی ایران با محموله 700 هزار بشکه ای نفت در یونان توقیف شد. توقیف کشتی‌های یونانی پیام استکبار جهانی بود که وقتی منافع ما به خطر بیفتد، منافع آن‌ها نامشخص خواهد بود.

جعفر منتشلو گفت: جمهوری اسلامی ایران در وهله اول هرگز تهاجمی عمل نکرده است، اما اقدامات ما همیشه در پاسخ به شیطنت طرف مقابل بوده است، اما آنقدر اقتدارگرا بوده که توانسته ترور را متعادل کند. کُردتودی.در خلیج فارس و تغییر آبهای منطقه ای و بین المللی به نفع ایران.

وی گفت: در توقیف نفتکش یونانی پیام راهبردی وجود دارد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هشدار می دهد در صورت حمله به محموله های نفتی خود، متجاوز را چندین برابر معمول مجازات خواهد کرد.

این کارشناس سیاسی گفت: سایر کشورها باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران از حقوق عمومی ملت خود محروم نخواهد شد و اگر به حمایت کشورهای استعمارگر مانند آمریکا عمل کنند باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران ایران مخالفت می کند و ارباب آمریکا می شود، آنها هم هیچ اشتباهی نکردند.

وی بیان کرد: امیدواریم این اقدام برای یونان و کشورهای کوچکی مانند آن درس عبرت باشد و این مهم عزت و اقتدار کشور را در عرصه دریایی نشان داد و به دشمن عبرت داد که دست به چنین اقدامی نزند. دوباره اقدام کن.”

وی افزود: شهادت سید خدایی و قیام این حافظ سرافراز حرم برای هر ایرانی عاشق و دلسوز این آب و خاک سخت است، هرچند رسما این ترور را تایید نمی کند، اما به دلیل ماهیت رژیم و داستان زشتی است.» انگشت گناه بلافاصله به سمت او نشانه می رود.

اولین پنجره ای که می توان این ترور را روی آن تحلیل کرد، تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد موازنه ترور است. برخلاف برخی ادعاهای نیروهای طرفدار غرب و مخالفان خارج از کشور، این کشتار نتیجه ضعف های امنیتی در کشور نیست، بلکه ناشی از توانایی های ایران در مناطقی مانند سوریه است. ایران در درگیری با صهیونیست ها مانند نفتکش ها و کشتی های جنگی در سال های اخیر، قیام فلسطینیان علیه این رژیم و … موازنه ترور را به نفع گفتمان مقاومت و رئیس جمهوری اسلامی بر هم زده است و امروز رژیم مستأصل صهیونیستی به دنبال تغییر این یک معادله است.


c9b749d5 95f5 4d84 9534 9c03c7abb022 خبر خاکستری


رژیم منحوس صهیونیستی به سخت ترین لحظات افول خود رسیده است

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر کارشناس سیاسی در گفتگو با کُردتودی گفت: رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم جعلی همواره در خطر سقوط و زوال بوده است. زیرا این رژیم طبیعی نبود و با غصب سرزمین فلسطین به صورت مصنوعی ایجاد شد.

وی افزود: مقامات صهیونیستی در سال های اخیر بارها به خطر فروپاشی این رژیم اذعان کرده اند. اما اکنون نوبت نخست وزیر اسرائیل است که آشکارا درباره فروپاشی صحبت کند.

حجت‌الاسلام حکیمی‌فر، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت: «اسرائیل با یک مصیبت واقعی مواجه است و شاهد وضعیت بی‌سابقه‌ای است که در آستانه فروپاشی است و با یک معضل تاریخی مواجه است».

وی افزود: نفتالی بنت افزود: پیش از آن کشور ما (رژیم باطل) به دلیل جنگ داخلی اول دو بار تجزیه شد، یعنی در 80 سالگی و [در جنگ داخلی] دوم، زمانی که زمین 777 ساله شد، از هم پاشید. الان در دوره سوم هستیم و به دهه هشتم نزدیک می شویم. همه ما با یک آزمون واقعی روبرو هستیم. آیا ما می توانیم از کشور خود دفاع کنیم؟

این کارشناس سیاسی ادامه داد: این رژیم به یکی از سخت ترین لحظات افول خود رسیده است.

وی گفت: هر دو کشتی یونانی اسیر شده توسط قهرمانان سپاه، مجموعاً حدود 300 هزار تن ظرفیت دارند که معادل 1.8 میلیون بشکه نفت یا سایر فرآورده های نفتی در حال حاضر در اختیار ایران است.

وی گفت: یونانی‌ها قبلاً 700 هزار بشکه نفت ایران را ضبط کرده‌اند و اکنون باید متوجه شوند که سه برابر این مقدار اکنون در اختیار ایران است.

حجت الاسلام حکیمی فر گفت: متأسفانه چیزی که دنیا در این حوادث شاهد است این است که مستکبران عبرت نمی گیرند، فکر کنید: یونان و درس هایی که نمی دهد!

وی افزود: یونان با فراموش کردن تجربه توقیف نفتکش ایرانی توسط دولت انگلیس که تبعات سنگینی برای لندن داشت، نفتکش ایرانی را تصرف کرد. در ژوئیه 2009، زمانی که انگلیسی ها نفتکش ایرانی گریس 1 را در جبل الطارق تصرف کردند و مقامات ایرانی خواستار بالا بردن آن شدند، مقامات لندن مقاومت کردند و در نهایت چاره ای جز مجازات ایران باقی نگذاشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید