مقام سابق اسرائیلی: ترس ایران از آمریکا از بین رفته است/ ایران هسته ای اتحاد اسرائیل و اعراب را نابود می کند

مقام سابق اسرائیلی: ترس ایران از آمریکا از بین رفته است/ ایران هسته ای اتحاد اسرائیل و اعراب را نابود می کند

روز جدید اشتاینیتز گفت که اگر ایران اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را داشته باشد، بحث‌های ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه مورد حمایت آمریکا که شامل اسرائیل و کشورهای خلیج می‌شود، بی‌معنی خواهد بود.

یک مقام سابق اسرائیلی معتقد است جو بایدن نباید آخرین فرصت خود را برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران از دست بدهد و باید در اسرع وقت همزمان با سفر منطقه ای خود، تهدید نظامی معتبری علیه ایران صادر کند تا از داشتن سلاح هسته ای این کشور جلوگیری کند. من نقاشی می کنم

Jerusalem Post Yuval Steinitz، وزیر سابق امور استراتژیک و اطلاعات اسرائیل، یکشنبه گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده باید از سفر این هفته خود به منطقه استفاده کند تا به ایران اطمینان دهد که اگر برنامه هسته ای خود را پیش ببرد. توسط کشور بمب هسته ای، یک مورد معتبر وجود دارد تهدید نظامی از سوی آمریکا

اشتاینیتز گفت: “این جلسه تنها زمانی ارزشش را دارد که یک نتیجه داشته باشد: تهدید نظامی ایالات متحده برای ایران… این چیزی است که ما سال گذشته از دست دادیم و به ایران اجازه دادیم برای اولین بار به سمت بمب حرکت کند.”

اشتاینیتز همچنین درباره مقاله اخیر بایدن در واشنگتن پست اظهار داشت: بایدن در این مقاله تنها به فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران اشاره کرده و به تهدید و فشار نظامی معتبری اشاره نکرده است.

این مقام سابق اسرائیلی گفت: تنها عامل جدید در اینجا این است که برای اولین بار در دو دهه و نیم گذشته، آنها (ایرانی ها) معتقدند که تهدید نظامی آمریکا دیگر وجود ندارد. این تهدید نظامی معتبر یک عامل مهم است و شما به تهدید نظامی ایالات متحده برای دور نگه داشتن ایرانی ها (از سلاح های هسته ای) نیاز دارید.

وی مدعی شد که ایران می تواند ظرف 6 ماه به بمب هسته ای دست یابد و هشدار داد که “این آخرین فرصت برای بایدن است”.

اشتاینیتز گفت اگر ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را داشته باشد، بحث در مورد ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه مورد حمایت آمریکا که شامل اسرائیل و کشورهای خلیج می شود، بی معنی خواهد بود.

به گفته این مقام سابق اسرائیلی: «تمام صحبت‌ها درباره نزدیکی اسرائیل و عربستان سعودی و اینکه شاید هواپیماهای ما بتوانند بر فراز حریم هوایی آنها در مسیر هند پرواز کنند، بسیار خوب است، اما اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، همه مراحل انجام می‌شود. در حال حاضر متحد کردن کشورها تنها بازی واقعی است.

وی پیش‌بینی کرد: اگر ایران به بمب دست پیدا کند، بسیاری از کشورهای منطقه ائتلاف را شکسته و به ایران می‌پیوندند و اسرائیل در معرض تهدید وجودی قرار می‌گیرد… ایران هم‌اکنون موشک‌هایی دارد که می‌توانند کلاهک هسته‌ای وارد کنند. اگر ایران هسته ای شود، کشورهای همسایه مانند عربستان، ترکیه و مصر بلافاصله همین مسیر را طی خواهند کرد و این به معنای پایان رژیم منع اشاعه است.

وزیر اطلاعات و امور استراتژیک سابق اسرائیل نیز این ادعا را رد کرد که تنها جمهوری خواهان می توانند از دستیابی ایران به بمب جلوگیری کنند. وی افزود: در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما – که یک دموکرات بود – ایران آنقدر می ترسید که به سمت غنی سازی 20 درصدی نرود، اما خروج عجولانه ایالات متحده از منطقه (افغانستان) در یک سال گذشته، کالیبر و قدرت را تضعیف کرده است. اعتبار قدرت نظامی آمریکا در چشم ایران کاهش یافته است.

اشتاینیتز گفت حتی اگر ایران به برجام بازگردد، آمریکا باید «چماق کافی بزرگ» داشته باشد تا ایران را وادار به اجرای تعهداتش در برجام کند.

اشتاینیتز گفت: «این مسئولیت بر عهده آمریکا و خود بایدن است. ایران 40 کیلومتر با ماراتن فاصله دارد. تنها 2 کیلومتر مانده به آن و تنها راه متوقف کردن آنها اکنون احیای تهدید نظامی معتبر دوران اوباما و بایدن است.

دیدگاهتان را بنویسید