پیش بینی مقام سابق اسرائیل: ایران توافق هسته ای را امضا نمی کند

پیش بینی مقام سابق اسرائیل: ایران توافق هسته ای را امضا نمی کند

مقام سابق امنیتی اسرائیل: رهبران ایران توافق هسته‌ای را امضا نخواهند کرد زیرا به نظر می‌رسد از شرایط راضی هستند. آنها تمام مزایا را بدون آزرده شدن به دست می آورند.»

وزیر دفاع جدید اسرائیل گفت تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای اولین و مهمترین تهدید اسرائیل است.

یواف گالانت 64 ساله در اولین بیانیه خود پس از تصدی پست وزارت دفاع تاکید کرد که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای به کار خواهد گرفت.

وی که روز یکشنبه به طور رسمی در محل وزارت دفاع اسرائیل در قدس (بیت المقدس/بیت المقدس) آغاز به کار کرد، ادامه داد: اولین و مهمترین تهدید، تلاش ایران برای دستیابی به بمب اتمی و در عین حال تکرار آن است. سخنان در مورد نابودی کشور اسرائیل تهدید موشکی گسترده ای که با آن روبرو هستیم، همراه با تروریسم فلسطینی، چالش های بزرگ و پیچیده ای هستند. سازمان تحت رهبری من و با تلاش همه بخش ها پاسخ هایی را ارائه خواهد کرد تا دولت اسرائیل اجازه داشته باشد هر تصمیمی برای محدود کردن فعالیت های هسته ای ایران اتخاذ کند.

مقام سابق امنیتی اسرائیل: استراتژی ما علیه ایران شکست خورده است/ تهران توافق هسته ای را امضا نمی کند

کابینه جدید اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به تازگی کار خود را آغاز کرده است. گالانت یک ژنرال ارشد سابق ارتش اسرائیل و نزدیک به احزاب حامی شهرک سازی در کرانه باختری است.

سوابق او نشان می دهد که او در سال 2010 قرار بود فرمانده ارتش اسرائیل شود، اما پس از فاش شدن رسوایی ساخت و ساز غیرقانونی در خانه اش، مجبور شد از این سمت کناره گیری کند. گفته می شد که این اتهام می خواهد مساحت خانه او را در زمین عمومی گسترش دهد. وزیر دفاع جدید اسرائیل به عنوان متحد قوی نتانیاهو شناخته می شود.

گالانت پس از ترک ارتش در سال 2015 وارد عرصه سیاست شد و پیش از این پست های وزیر مسکن، آموزش و مهاجرت را بر عهده داشت.

مقام سابق امنیتی اسرائیل: استراتژی ما علیه ایران شکست خورده است/ تهران توافق هسته ای را امضا نمی کند

شهرک های یهودی نشین اسرائیل در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی بر اساس قوانین بین المللی، سازمان ملل و اتحادیه اروپا غیرقانونی است، اما اسرائیل در حال گسترش و تقویت آنها است. در حال حاضر نزدیک به نیم میلیون نفر در این شهرک ها زندگی می کنند که از متعصب ترین و افراطی ترین شهروندان اسرائیلی هستند.

مقام سابق امنیتی اسرائیل: حمله به ایران نتیجه معکوس داشت

یک مقام ارشد امنیتی سابق اسرائیل گفت که استراتژی اسرائیل علیه ایران شکست خورده است و برنامه هسته ای ایران تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است.

ژنرال تامیر هیمن، رئیس سابق سازمان اطلاعات امنیتی ارتش اسرائیل، خواستار “تحریم های اقتصادی سخت علیه ایران و همزمان تهیه طرحی برای رویارویی نظامی آمریکا با ایران” شد.

به گزارش پایگاه خبری الرای الیوم، وی افزود: اگر ایران به بمب هسته ای دست یابد، برای اولین بار وارد مرحله تهدید موجودیت اسرائیل می شویم.

مقام سابق امنیتی اسرائیل: استراتژی ما علیه ایران شکست خورده است/ تهران توافق هسته ای را امضا نمی کند

او که در حال حاضر مدیر مرکز مطالعات امنیت ملی در دانشگاه تل آویو است، در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی هاآرتص این سوالات را مطرح کرد.

هیمن افزود: دولت جدید اسرائیل باید درک کند که راهبرد فعلی موفقیت آمیز نیست. کارکنان سیاسی اسرائیل می دانند که تهدید هسته ای ایران چقدر خطرناک است، اما در مقابله با آن کند بوده است.

این مقام ارشد سابق اطلاعاتی اسرائیل مدعی شد: دو مورد داریم. شمارش معکوس برای حیات رژیم ایران و شمارش معکوس برای تولید بمب اتمی. اگر رژیم ایران قبل از تولید بمب اتم سرنگون شود، به این معنی است که ما موفقیت بزرگی به دست آورده ایم، اما اگر برعکس این اتفاق بیفتد و بمب اتم زودتر تولید شود، وارد شرایطی می شویم که برای اولین بار تهدید می شود. وجود اسرائیل

وی افزود: اگر ایران به بمب اتمی دست پیدا کند، به این معناست که حزب الله لبنان و گروه های فلسطینی نیز به بمب اتمی دست خواهند یافت. تا قبل از برجام (توافق هسته ای 2015)، استراتژی اسرائیل به تعویق انداختن ساخت بمب هسته ای در ایران بود. اعتقاد بر این بود که ما می توانیم از طریق عملیات نظامی مخفی و سایر عملیات ها زمان بخریم. ما داریم زمان می خریم و جایگزین هایی برای حمله نظامی آماده می کنیم تا در صورت عبور ایران از مرحله خاصی بتوانیم از آن استفاده کنیم.

بخش‌های دیگر این مصاحبه:

– اسرائیل اکنون قدرت حمله به ایران را دارد اما قیمت آن بسیار بالا خواهد بود. این حمله شبیه حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای عراق و سوریه نخواهد بود. برنامه هسته ای ایران بر اساس درس های آموخته شده از این حملات ساخته شد. ایرانی ها تاسیسات هسته ای خود را در مناطق دور نصب کردند. امکانات در دل زمین و در شرایط حفاظت شده است. حمله به تاسیسات هسته ای ایران می تواند به یک جنگ منطقه ای تبدیل شود. حزب الله لبنان نیز به جنگ خواهد پیوست. به قول ایرانی ها این یک عامل بازدارنده است. قدرت موشکی و زرادخانه تسلیحاتی حزب الله برای هر شهروند اسرائیلی شناخته شده است.

مقام سابق امنیتی اسرائیل: استراتژی ما علیه ایران شکست خورده است/ تهران توافق هسته ای را امضا نمی کند

– رهبران ایران توافق هسته ای را امضا نخواهند کرد زیرا به نظر می رسد از شرایط راضی هستند. همه بدون توهین به منفعت می رسند.

– حمله نظامی گسترده به ایران می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. رهبری ایران خواهد گفت که آنها به کشور من حمله کردند فقط به این دلیل که ما بمب اتمی نداریم. چنین حمله ای انگیزه ایجاد یک بمب اتمی در اسرع وقت خواهد بود.

– هر جنگی علیه برنامه هسته ای جنگ علیه زمان است. تاریخ ثابت کرده است که دولتی که تصمیم به بمب اتمی بگیرد به دنبال آن خواهد رفت. ما هر بار جنگ را به تعویق می اندازیم.

– می توان یک معامله فریبنده تر به ایران ارائه داد و طرحی موازی برای حمله به ایران تهیه کرد بدون اینکه حمله به جنگ منطقه ای تبدیل شود.

– جلب حمایت آمریکا از ایران با سیاست اسرائیل در جبهه های دیگر مرتبط است. اگر در مسائل دیگر با آمریکا همکاری نکنیم، در موضوع ایران تاوان آن را خواهیم داد. ما باید در مورد فلسطین، حقوق بشر و ارزش های مشترک با آمریکا بسیار مراقب باشیم.

اعتراضات در ایران تهدیدی برای رژیم ایران نیست.

– ایران در این مرحله به دنبال تسریع در دستیابی به بمب اتمی نیست، بلکه به موضع «در آستانه دستیابی به بمب اتمی» برای بازدارندگی همسایگان خود بسنده می کند. اگر ایران به فعالیت های خود برای دستیابی به بمب اتمی سرعت می بخشید، واکنش دیگری در اسرائیل داشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید