بایدن با رهبران اروپایی درباره ایران مشورت می کند

ساعت: 01:30
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779791

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز شنبه از دیدار رئیس جمهور آمریکا با رهبران آلمان، انگلیس و فرانسه درباره ایران و برجام خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با رهبران بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره ایران دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، جو بایدن که روز پنجشنبه برای شرکت در دو اجلاس بین المللی در رم ایتالیا و گلاسکو اسکاتلند عازم اروپا شده بود، قرار است روز شنبه با سران سه کشور اروپایی برای گفتگو درباره ایران دیدار کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت که هدف از این نشست دستیابی به یک “موضع مذاکره مشترک” در مورد نحوه برخورد با برنامه هسته ای ایران بود.

لازم به ذکر است که مقامات آلمانی پیش از این اعلام کرده بودند که قرار است در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰، نشستی درباره مذاکرات هسته ای با ایران برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات آلمانی اعلام کردند که قرار است نشست مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ برگزار شود.

اجلاس سران گروه 20 قرار است روز شنبه 29 نوامبر در رم پایتخت ایتالیا آغاز شود و تا یکشنبه 30 نوامبر ادامه خواهد داشت.

پیش از این علی باقری، معاون وزیر امور خارجه ایران، پشت درهای بسته با انریکه مو، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک شورای امنیت سازمان ملل متحد در مقر اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد. در ادامه این نشست اعلام شد که مذاکرات در وین برای احیای برجام تا پایان نوامبر از سر گرفته می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید