137 اوکراینی کشته شدند / در برابر روسیه تنها ماندند / رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا هراس دارند


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811126

رئیس جمهور اوکراین با تاکید بر اینکه کشورش در برابر روسیه تنها مانده است، از کشته و زخمی شدن بیش از 500 نفر در روز اول عملیات نظامی و ورود گروه های تروریستی به کیف خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، ولادیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین صبح امروز (جمعه) با انتشار پیامی ویدئویی در حساب کاربری خود در فیس بوک تاکید کرد که ارتش توانسته تقریباً تمام خاک خود را نابود کند. حفاظت در برابر عملیات نظامی روسیه.

زلنسکی تاکید کرد که ارتش اوکراین موفق شده است فرودگاه بین‌المللی هوستومیل در نزدیکی شهر کی‌یف را از نیروهای روسیه پس بگیرد و این امر امنیت پایتخت کشورش را تامین می‌کند.

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت که بر اساس اطلاعات اولیه، 137 نظامی و غیرنظامی اوکراینی در اولین روز عملیات نظامی روسیه در این کشور کشته و 316 نفر دیگر زخمی شده اند.

زلنسکی ضمن اعلام اینکه اطلاعاتی دریافت کرده است که دشمن او را به عنوان هدف اول و خانواده اش را هدف دوم خود قرار داده است، تاکید کرد که دشمن می خواهد با برکناری خود رئیس جمهور اوکراین را از نظر سیاسی نابود کند. او هنوز سر کار است و در کیف زندگی می کند.

رئیس جمهور اوکراین با تاکید بر اینکه برخی گروه های خرابکار دشمن وارد شهر کیف شده اند، از پایتخت نشینان خواست مراقب باشند و مقررات منع آمد و شد را رعایت کنند.

زلنسکی همچنین با تاکید بر اینکه اوکراین تنها جایی است که در مقابل روسیه باقی مانده است، جایی که علیرغم ارزیابی کشورهایی که در عمل از کشور خود حمایت قابل توجهی داشتند و دست از گفت وگو نمی کشند، گفت: با این حال ما در دفاع از کشورمان تنها ماندیم. . . “

رئیس جمهور اوکراین افزود: چه کسی حاضر است با ما بجنگد؟ من کسی را نمی بینم؛ چه کسی حاضر است پیوستن اوکراین به ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) را تضمین کند؟ همه می ترسند.

آنها می خواهند در مورد وضعیت بی طرف در اوکراین صحبت کنند. من به همه شرکا می گویم که اکنون سرنوشت کشور ما در حال تغییر است. از آنها می پرسم با ما هستید؟ آنها می گویند با ما هستند، اما حاضر نیستند به ناتو بپیوندند.

رئیس جمهور اوکراین با تاکید بر اینکه رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا می ترسند، گفت: همه آنها می ترسند تا زمانی که ما نترسیدیم و از صحبت درباره وضعیت بی طرف با روسیه دریغ نکنیم. اما چه تضمین های امنیتی به ما داده خواهد شد؟ چه کسی آن را تضمین می کند؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید