مرکز آمار اروپا: سال گذشته سه کشور عضو اتحادیه اروپا شامل رومانی، لهستان و بلغارستان 4000 تن نفت از ایران وارد کردند.

مرکز آمار اروپا: سال گذشته سه کشور عضو اتحادیه اروپا شامل رومانی، لهستان و بلغارستان 4000 تن نفت از ایران وارد کردند.

اطلاعات منتشر شده توسط مرکز آمار اروپا (یورواستات) نشان می دهد که اتحادیه اروپا در سال گذشته 4181 تن نفت خام یا فرآورده های نفتی از ایران وارد کرده است. با این حال، حجم واردات نفت به اتحادیه اروپا از ایران قابل توجه نیست. بر اساس این گزارش، سه عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته نفت خام یا فرآورده های نفتی را از ایران وارد کرده اند. این کشورها شامل رومانی، لهستان و بلغارستان است.

اطلاعات منتشر شده توسط مرکز آمار اروپا (یورواستات) نشان می دهد که اتحادیه اروپا در سال گذشته 4181 تن نفت خام یا فرآورده های نفتی از ایران وارد کرده است.

اگرچه میزان نفت وارداتی از ایران به اتحادیه اروپا رقم قابل توجهی نیست، اما نشان دهنده تمایل پالایشگاه های اروپایی برای نادیده گرفتن تحریم های آمریکا علیه ایران است و درج این ارقام در آمار رسمی واردات نفت اروپا نشان دهنده تمایل مقامات اروپایی به از تحریم ها فاصله بگیرند یا حداقل اعتراض خود را به سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران نشان دهند.

بر اساس این گزارش، سه عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته نفت خام یا فرآورده های نفتی را از ایران وارد کرده اند. این کشورها شامل رومانی، لهستان و بلغارستان است.

رومانی در سال 2022 در مجموع 4 هزار تن نفت خام یا فرآورده های نفتی از ایران وارد کرده است. بلغارستان در این سال 168 تن و لهستان 13 تن نفت خام یا فرآورده های نفتی از ایران وارد کرده اند.

بلغارستان آخرین عضو اتحادیه اروپا است که به دنبال تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران در سال 2018 نفت یا محصولات خود را از ایران وارد کرده است. اولین محموله نفت وارداتی از ایران در دسامبر 2022 به این کشور ارسال شد. در ژانویه 2023 بلغارستان 83 تن واردات داشت. نفت یا فرآورده های نفتی ایران برای دومین ماه متوالی.

دیدگاهتان را بنویسید