تحریم های اتحادیه اروپا شامل سه فرمانده ارشد نظامی ایران می شود


ساعت: 17:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904537

این روزنامه انگلیسی در گزارشی با تشریح بسته جدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه ادعایی ارسال پهپاد به روسیه، نوشت تحریم ها سه فرمانده ارشد نظامی ایران و شرکت سازنده هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی را هدف قرار می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی از جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا مدعی شد که بروکسل قصد دارد سه فرمانده ارشد نظامی ایران و شرکت سازنده پهپادهای ایرانی را تحریم کند. ادعاها در حملات روسیه در اوکراین نقش داشته است. استفاده شود، اعمال شود

گاردین ادعا می کند که انتظار می رود در چند روز آینده توافقی در مورد پیش نویس لیست تحریم ها به دست این روزنامه برسد. بر اساس این گزارش، تحریم های اتحادیه اروپا «صنعت هوانوردی شاهد» را هدف قرار داده است. مقامات اتحادیه اروپا می گویند این شرکت مرتبط با نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و مسئولیت طراحی و توسعه پهپادها را بر عهده دارد.

به گزارش گاردین، اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد سه مقام ارشد نظامی از جمله سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران را که به گفته مقامات اروپایی نقش کلیدی در همکاری دفاعی ایران با روسیه دارد، تحریم کند.

بر اساس این گزارش، «در این فهرست سرلشکر سید حجت الله قریشی، مسئول تدارکات و تحقیقات وزارت دفاع ایران و سردار سرتیپ سعید آقاجانی، فرمانده یگان پهپاد نیروی فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز حضور دارند». در آن گزارش ادعا شده بود که قریشی مسئول مذاکره قرارداد تامین با روسیه بوده و آقاجانی در فهرست اتحادیه اروپا به عنوان “کلید برنامه پهپادهای ایران” توصیف شده است.

بر اساس این گزارش، فهرست نهایی قبل از اجرایی شدن باید به تایید دیپلمات های ارشد 27 کشور عضو اتحادیه اروپا برسد. به نوشته گاردین، تحریم‌های اتحادیه اروپا بیشتر جنبه نمادین دارد و به گفته آن‌ها، ورود افراد به کشورهای عضو این اتحادیه ممنوع است و هرگونه دارایی آنها در این اتحادیه مسدود می‌شود.

سخنگوی اتحادیه اروپا پیش از این گفته بود که بروکسل شواهد کافی برای تحریم ایران به دلیل آنچه او «ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه» خواند، در اختیار دارد.

به گزارش رویترز، نبیلا مازرالی، سخنگوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این ادعا افزود: اکنون که شواهد کافی را جمع آوری کرده ایم، کار در شورای اروپا بر اساس پاسخ روشن، سریع و قاطعانه پیش می رود. اتحادیه اروپا.

مجله پولیتیکو به نقل از مقامات و دیپلمات های اروپایی گزارش داد که جزئیات بسته تحریمی جدید بروکسل علیه ایران که شامل پنج فرد و سه نهاد ایرانی است، احتمالا امروز به توافق می رسد.

مقامات اوکراینی، اروپایی و آمریکایی در روزهای اخیر سر و صدای زیادی از به گفته آنها اعزام پهپادهای ایرانی به روسیه به پا کرده اند. وزیر خارجه اوکراین روز دوشنبه خواستار تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران شد و مدعی شد روسیه از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران استفاده می‌کند. وی همچنین روز سه شنبه گفت که پیشنهاد قطع روابط دیپلماتیک با ایران را به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ارائه کرده است.

این در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه (سه شنبه، 5 مهر) این ادعاها را کذب خوانده است. سخنگوی وزارت امور خارجه این ادعاها را بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند رسانه های برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و از این رو آمادگی کشورمان برای گفتگو و مذاکره با اوکراین را اعلام کرد. برای رفع این اتهامات.

در حالی که اتحادیه اروپا ایران را به دلیل ارسال تسلیحات به روسیه به تحریم تهدید می کند، برخی از کشورهای عضو آن ظاهرا در تجهیز رژیم صدام حسین به سلاح های شیمیایی دست داشتند. این تسلیحات در جنگ تحمیلی علیه شهروندان ایرانی به کار گرفته شد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تحریم های جدید اعمال شده علیه ایران عملا بی فایده است و با توجه به اعمال تحریم های ضد ایرانی آمریکا، تاثیری بر اقتصاد ایران نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید