سوئد: بسته نهم تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال می شود

سوئد: بسته نهم تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال می شود

توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد از تصمیم شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا برای اعمال نهمین بسته تحریمی علیه ایران به بهانه مشکلات حقوق بشری خبر داد. نشست ماهانه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا به ریاست جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی این اتحادیه در لوکزامبورگ برگزار می شود. از زمان آغاز ناآرامی ها در ایران، وزرای خارجه اتحادیه اروپا 8 بسته تحریمی را به بهانه حمایت از مسائل حقوق بشری اعمال کرده اند.

توبیاس بیلستروم روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: بسته جدید تحریم‌ها برای این است که نشان دهیم نقض حقوق بشر در ایران توسط اتحادیه اروپا قابل درک است و ما تلاش خواهیم کرد به وضعیت کمک کنیم.

نشست ماهانه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا به ریاست جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی این اتحادیه در لوکزامبورگ برگزار می شود. از زمان آغاز ناآرامی ها در ایران، وزرای خارجه اتحادیه اروپا 8 بسته تحریمی را به بهانه حمایت از مسائل حقوق بشری اعمال کرده اند.

جمهوری اسلامی ایران رفتار مداخله جویانه غرب در امور داخلی کشورمان را ادامه سیاست ناکارآمد رئیس جمهور سابق آمریکا خواند که نشان دهنده استانداردهای دوگانه و غیرواقعی توام با استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشر است. .

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، تحرکات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیرسازنده و مغایر با منشور سازمان ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و اظهار داشت: کشورها فاقد هرگونه اقدامی هستند. حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل

دیدگاهتان را بنویسید