وزیر امور خارجه سوئد: اتحادیه اروپا تحریم های هدفمند جدید علیه ایران را تصویب کرد

وزیر امور خارجه سوئد: اتحادیه اروپا تحریم های هدفمند جدید علیه ایران را تصویب کرد

روز جدید وزیر امور خارجه سوئد در توییتی ضمن تکرار این ادعا و اظهارنظر در جستجوی اطلاعات درباره رویدادهای ایران، نوشت که اتحادیه اروپا تحریم‌های هدفمند جدیدی را علیه آنچه «عناصر و نهادهای مسئول نقض حقوق بشر در ایران» خواند، تصویب کرده است.

ایرنا: وزیر امور خارجه سوئد گفت: دیپلمات های 27 کشور اروپایی روز دوشنبه به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کردند.

آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد، در توئیتی با تکرار این ادعا و اظهار نظر به دنبال اطلاعات درباره رویدادهای ایران، نوشت که اتحادیه اروپا تحریم‌های هدفمند جدیدی را علیه آنچه که وی «عناصر و نهادهای مسئول نقض حقوق بشر در ایران» خواند، تصویب کرده است. .

پیش از این جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز امیدواری نسبت به تصویب بسته جدید تحریم ها علیه ایران در نشست شورای وزیران امور خارجه اروپا گفت: این بسته تحریمی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و آماده شده است. از قبل) و من مطمئن هستم که امروز تصویب خواهد شد.

جزئیات این تحریم ها هنوز در سایت اتحادیه اروپا منتشر نشده است.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران پیش از این نسبت به پیامدهای رفتار مداخله جویانه غرب هشدار داده بود.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در نشست خبری گفت: طرف های اروپایی باید بدانند که درباره ایران صحبت می کنند، کشوری قدرتمند و مسئول و کشوری که می تواند مهمترین شریک برای صلح و ثبات در منطقه است. »
وی هشدار داد: از آنها می خواهیم از رفتار مداخله جویانه پرهیز کنند، اما در صورت رفتار مداخله جویانه، ایران واکنش متقابل و متناسبی از خود نشان خواهد داد و این در مورد همه کشورهای اروپایی صدق می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز جمعه در گفتگوی تلفنی با جوزپ بورل گفت: جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه مردمی قوی و دموکراسی موثر برخوردار است. اینجا سرزمین مخمل یا کودتای رنگی نیست. ایران ستون ثبات و امنیت پایدار در منطقه است.

حسین امیرعبدلاخیان با بیان اینکه ایران به دنبال چارچوب گسترده‌تری برای همکاری اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران است، توصیه کرد اروپایی‌ها با رویکردی واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید