مکرون: تحریم های هدفمند اتحادیه اروپا علیه مقامات ایرانی اعمال می شود

مکرون: تحریم های هدفمند اتحادیه اروپا علیه مقامات ایرانی اعمال می شود

شفنا- رئیس جمهور فرانسه ایران را به تحریم های بیشتر تهدید کرد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که تحریم‌های هدفمندتر اتحادیه اروپا علیه مقامات ایرانی اعمال خواهد شد و راه را به روی ایده قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی باز کرد.

مکرون در مصاحبه با رادیو فرانس اینتر گفت: تعداد کمی از ما هستند که به دنبال تحریم های هدفمند هستند، به ویژه سپاه پاسداران ایران و افرادی از دولت ایران.

مکرون در پاسخ به این سوال که آیا از نامگذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی حمایت می کنید، گفت که با پیشرفت اوضاع باید به این موضوع رسیدگی شود.

رئیس جمهور فرانسه همچنین درباره برجام صحبت کرد. او گفت که معتقد نیست هیچ پیشنهاد جدیدی بتواند به احیای توافق هسته ای ایران در آینده نزدیک کمک کند و افزود که احتمالاً چارچوب جدیدی برای رسیدگی به این موضوع مورد نیاز است.

مکرون در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است مذاکرات برای تمدید توافق بین تهران و قدرت‌های جهانی پس از شکست‌های قابل توجه در ماه‌های اخیر می‌تواند از سر گرفته شود، گفت: من بسیار محتاط خواهم ماند. فکر نمی کنم در حال حاضر پیشنهاد جدیدی وجود داشته باشد [برای حفظ توافق هسته‌ای] معرفی.

مکرون گفت وضعیت سیاسی کنونی در ایران، جایی که اعتراضات ضد دولتی در آن آغاز شده است، «تغییر زیادی کرده است» و احتمال دستیابی به توافق با این کشور را «شکننده» توصیف کرد.

در عین حال، مکرون گفت امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی نشستی بین المللی با قدرت های منطقه ای از جمله ایران در پاریس برگزار کند.

دیدگاهتان را بنویسید