چک اتحادیه اروپا به مبلغ 500 میلیارد یورو برای اوکراینی ها


ساعت: 03:15
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880652

اتحادیه اروپا می تواند 500 میلیارد یورو برای کمک به احیای اقتصاد اوکراین فراهم کند و کمیسیون اروپا در حال بررسی گزینه های مالی مانند کمک های بلاعوض و وام برای توزیع این پول است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وب سایت آمریکایی بلومبرگ روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اتحادیه اروپا قصد دارد 500 میلیارد یورو کمک مالی به اوکراین اعطا کند.

گفته می شود اعطای این مبلغ هنگفت به منظور احیای اقتصاد اوکراین انجام می شود.

به گفته منابع بلومبرگ، کمیسیون اروپا در حال بررسی گزینه های تامین مالی مانند کمک های بلاعوض و وام برای نحوه تخصیص این مبلغ است.

بلومبرگ می گوید این طرح بیش از 2000 صفحه شامل زیرساخت ها، امنیت، آب و هوا، انرژی و برنامه های دیجیتالی می شود.

یک ماه پیش، اورسولا ون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل اعلام کرد که اتحادیه 9 میلیارد یورو کمک اضافی به اوکراین برای بهبود اقتصاد این کشور ارائه خواهد کرد. در همین راستا رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا افزود: کمک اتحادیه اروپا به اوکراین بلافاصله ادامه خواهد یافت. زیرا کیف در خط مقدم از ارزش های اروپایی دفاع می کند!

اورسولا ون در لاین افزود: تلاش می کنیم در مدت کوتاهی منابع مالی لازم را در اختیار اوکراین قرار دهیم. ما در سال 2022 تا سقف 9 میلیارد یورو به اوکراین کمک مالی خواهیم کرد.

تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ارائه کمک‌های نظامی و غیرنظامی به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که مسکو بارها هشدار داده است که جریان تسلیحات به کیف به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند و راه‌حل دیپلماتیک را دشوارتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید