امروز در اروپا، برخی از سیاستمداران تندرو پشت اتحادیه اروپا پنهان شدند


ساعت: 09:23
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915211

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز در اروپا برخی از سیاستمداران تندرو پشت اتحادیه اروپا پنهان شده و از جیب اتحادیه خرج می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر عبدالخیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با جوزف بورل با تشکر از نقش جوزف بورل در گفت وگو و تعامل و نقد ادبیاتی فراتر از نجابت دیپلماتیک که اخیرا یکی دو وزیر اروپایی از آن استفاده کرده اند، گفت: امروز در اروپا برخی از سیاستمداران رادیکال پشت اتحادیه اروپا پنهان می شوند و از جیب اتحادیه خرج می کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: به این ترتیب اهداف راهبردی اتحادیه اروپا قربانی جاه طلبی های گروه های خشن و حتی تروریستی شده است که اطلاعات نادرست به این سیاستمداران می دهند.

رئیس دیپلماسی کشورمان نقش نماینده عالی سیاست خارجی و سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا را دور از احساسات غیرسازنده برای اتحادیه اروپا مهم ارزیابی کرد.

امیر عبداللهیان و بورل در این گفتگو آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بررسی کردند.

جوزپ بورل با اشاره به تلاش‌های خود برای بازگرداندن همه طرف‌ها به تعهدات توافق‌شده در وین، تاکید کرد که به تلاش و برقراری ارتباط برای دستیابی به توافق ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید