برخی از سیاستمداران لبنانی اسرائیل را دشمن نمی دانند


زمان: 20:13
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837611

دبیرکل حزب الله لبنان امروز در همایش این جنبش در شهرهای صور و النباتی سخنرانی کرد و گفت که برخی از گروه های سیاسی به چیزی جز خلع سلاح مقاومت علاقه ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی خود را روز دوشنبه در کنفرانس انتخاباتی این جنبش در شهرهای صور و النباتی آغاز کرد.

حزب الله در کنفرانس های انتخاباتی خود به مشکلات اصلی مردم لبنان می پردازد، اما متاسفانه برخی گروه های سیاسی این موضوع را از کمترین اولویت خارج کرده و به آن توجه کرده اند.

نصرالله با اشاره به اینکه این گروه‌ها از مقاومت به عنوان سلاحی در مبارزات انتخاباتی خود برای چندین ماه استفاده کرده‌اند، گفت: «کسانی که می‌خواهند مقاومت را خلع سلاح کنند و از شر حزب‌الله خلاص شوند، با تشکیل یک رژیم اشغالگر موقت در فلسطین مبارزه می‌کنند». آنها از مشکلات جنوب آگاه نیستند».

برخی از سیاستمداران اسرائیل را دشمن نمی دانند

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که در همان روزها بود که رژیم صهیونیستی تشکیل شد و چند ماه بعد روستای هولا قتل عام شد و تعدادی از روستاهای جنوبی خالی از سکنه شد. زنان، مردان و کودکان کشته شده اند، اما برخی از سیاستمداران هنوز اسرائیل را دشمن نمی دانند و به آب و گاز لبنان طمع دارند».

وی گفت: یکی از این سیاستمداران در جلسه ای در سال 2006 گفت که اسرائیل به لبنان حمله نکرده است و تهدیدی برای لبنان نیست و مشکلی برای آن وجود ندارد. «این مرد یا جاهل است یا تظاهر به نادانی کرده است.

نصرالله با اشاره به اینکه مشکلات مردم جنوب لبنان در حال شکل گیری است، گفت: «هرکسی که بگوید حملات اسرائیل پاسخی به عملیات مقاومت است، ما به او می گوییم که تا دهه 1960 عملیاتی نبوده است.» رژیم صهیونیستی. این یک دروغ است. حتی ارتش دشمن در دهه 1950 به روستاها حمله کرد و خانه ها را ویران کرد و نیروهای امنیتی را کشت.»

وی با اشاره به تلاش برخی گروه های سیاسی برای مقاومت در این ستاد انتخاباتی خطاب به امام موسی صدر توضیح داد: امام موسی صدر مقاومت را پایه گذاری کرد و رهبری آن را بر عهده داشت. او از زمان ورود به لبنان از دولت خواسته است تا به حملات اسرائیل از جنوب پاسخ دهد [لبنان] آنها حمایت کردند و خواستار اعزام نیروهای بیشتر به مناطق مرزی شدند. او حتی گفت که آماده است برای محافظت از جنوب اسلحه به دست بگیرد. اما جنوب برای دولت اولویت نداشت.»

امام موسی صدر اولین کسی بود که خواهان نابودی اسرائیل شد

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که امام موسی صدر می خواست جوانان جنوب را برای دفاع از خاک خود آموزش دهد، اما به دلیل بی توجهی دولت، این جوانان به مقاومت مسلحانه روی آوردند و آنها را به حمایت از جنوب لبنان ترغیب کردند. او می گوید که دولت لبنان نیز به حرف او گوش نداده است. همه باید بدانند که چرا جنوبی ها مقاومت مسلحانه را آغاز کرده اند. این گزینه ای بود که آنها باید به آن تغییر می کردند. “این خیلی خوب است.

نصرالله با اشاره به اینکه امام صدر آموزش استفاده از سلاح مانند نماز و تلاوت قرآن را واجب می داند، افزود: امام صدر تاکید کردند که دفاع از خود نیازی به اجازه دولت ندارد. او یکی از اولین کسانی بود که خواستار نابودی اسرائیل شد. او می خواست که جنوب صخره ای محکم برای خنثی کردن آرزوهای اسرائیل باشد. امام صدر تاکید کرد که زندگی بدون قدس مرگ و ذلت است و اگر مسلمان یا مسیحی از قدس خارج شود به معنای ترک دین است.

تکمیل ..

دیدگاهتان را بنویسید