کاترین شاکدام نیوز موج سواری باعث شروع اعتماد مغزی مخالفان شد / برخی از سیاستمداران محلی اخبار ضد انقلاب را چند برابر می کنند


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814059

این کارشناس سیاسی گفت: منافقین با خط آمریکا موجی از اخبار ایجاد می کنند و برخی گروه های سیاسی و رسانه ای در کشور بازنشر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با گسترش شبکه های اجتماعی در بین کاربران ایرانی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در میان خانواده های ایرانی، پدیده جدیدی فضای عمومی کشور را در دست گرفته است که به دلیل غیرقانونی بودن فضای مجازی در فضای مجازی، «انتشار اکاذیب و شایعات مجازی مبتنی بر صفحات جعلی» کشور.

هر چند مجلس و شورای عالی فضای مجازی سعی در تنظیم و ساماندهی این فضا داشته اند اما تاکنون در این زمینه ناکام مانده اند. فضای مجازی رها شده بر روی مردی به نام کاترین اول در آخرین فضای خود تمرکز می کند. شایعات مربوط به این مرد با عناوین مختلفی مانند «جاسوس»، «نفوذ»، «ارتباط جنسی»، «دسترسی به اسناد» و … مطرح شد و جریان اصلاحات در کنار خط ایجاد شده توسط معاندین دست به تولید محتوا زد.

هرچند شکدام در گفت و گو با بی بی سی تمامی فضاسازی ها را که پیش از این از سوی مسئولان و نهادهای جمهوری اسلامی ایران رد شده بود، تکذیب کرد، اما ابهام اصلی همچنان پابرجاست: «چرا اصلاح طلبان و ضدانقلاب ها از یک خط مشترک پیروی می کنند. ؟”

مروری بر فعالیت های اخیر ضدانقلاب در شایعاتی مانند کاترین شکدام، ماجرای عشق مادر ستار بهستی، حوادث اوکراین، حمایت دروغین از احمد مسعود، دروغ های سفر آیت الله رئیسی به روسیه و …. نشان می دهد که مرز اصلاح طلبی و ضدانقلاب تقریباً از بین رفته است و سؤالات متعددی باقی مانده است: «چه کسی جریان اصلاح طلبی را برای نشر اکاذیب و شایعه سازی سازماندهی می کند؟»، «آیا اتاق فکری در خارج از مرزها وجود دارد که جریان اصلاح طلبی علیه نظام را سازماندهی کند». «چرا ضدانقلاب ها شایعه پراکنی می کنند و اصلاح طلبان این خط را ادامه می دهند؟»، «نقش اپوزیسیون داخلی در بازتولید ادبیات کابینه جراحی اعصاب و روان کاخ سفید چیست؟» و بالاخره آیا قوه قضاییه دارند؟ ?

اما کاظم انبارلوی کارشناس سیاسی به دانا با استناد به اخبار جعلی مبنی بر جاسوسی کاترین شاکدام از برخی فرماندهان و مقامات نظامی کشور گفت که این حادثه در یکی از روزنامه های اسرائیلی رخ داده است و پس از بررسی ها فاش کرد که چنین روزنامه ای فاقد هرگونه اطلاعاتی است. اصلاً فعالیت رسانه ای

وی با بیان اینکه هیچ اتهامی در فضای مجازی به او وارد نکرده است، اما به او دروغ گفته است، گفت: متاسفانه فضای مجازی مملو از این دروغ هاست چرا که برخی افراد برای سرگرمی خبری در شبکه به دنبال منافع شخصی هستند.

انبارلویی با بیان اینکه این نوع اخبار عمدتاً از آلبانی و اتاق فکر منافقین می آید، گفت: منافقین موجی از اخبار آمریکایی را ایجاد می کنند و برخی گروه ها و رسانه های سیاسی در حال بازنشر آن در کشور هستند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: پس از موجی از نفاق و برخی گروه های سیاسی در داخل، سرانجام خانم شکدام اس بی بی سی در مصاحبه ای با بیان اینکه هرگز چنین ادعایی نکرده است، گفت: این سرگرمی ها روش کار منافقین و آمریکاست.

وی در ادامه با بیان اینکه مشخص است بیان چنین اظهاراتی صرفا یک بازی رسانه ای است، ادامه داد: خوب است در شرایطی که فضای مجازی حرف اول را می زند سواد رسانه ای خود را افزایش دهیم و صرف نظر از یک خبر نپذیریم. خبرگزاری معتبر. .

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید