مسائل فرهنگی اساس جاه طلبی برخی از سیاستمداران شده است


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881560

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: قوانین ما در خصوص موضوع فرهنگی حجاب، عفاف و حجاب ابزاری برای سیاستمداران شده است و از آن به عنوان ابزاری برای جلب حمایت و نظر دیگران استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در حاشیه گردهمایی فعالان حوزه زنان و خانواده در جمع خبرنگاران استان زنجان درباره ورود بسیج جامعه زنان به موضوع فضای مجازی و تولید محتوا با موضوع حجاب گفت: و عفاف گفت: از چندین سال پیش فعالیت هایی مانند تولید محتوا در این زمینه انجام می شود اما فعالیت های انجام شده در سطح مطلوب و رضایت بخشی نیست.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که بسیج بتواند حضور جدی و موثرتری در فضای مجازی داشته باشد تا بتواند پاسخگوی هجمه های دشمن به زنان و خانواده ها باشد که در این فضا رخ می دهد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه هنوز سازوکارها، تمهیدات و زیرساخت های لازم برای ورود بسیج جامعه زنان به فضای مجازی ایجاد نشده است، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که این امر محقق شود تا بتوانیم در همه موارد محتوا تولید و منتشر کنیم. حوزه هایی از جمله عفاف و حجاب، زنان، خانواده که از موضوعات مهم جامعه ما هستند، با عملیات فرهنگی در فضای مجازی به سطح قابل قبولی برسد.

وی درباره اینکه چرا بحث عفاف و حجاب در کشور کمتر مطرح می شود، گفت: همه کشورها قوانین و چارچوب های خاصی برای پوشش مردم خود دارند، در کشور ما که قوانین اجتماعی مطابق با قوانین اسلامی است، ملزم به رعایت حجاب هستیم. و با توجه به اینکه حجاب و عفاف امنیت اجتماعی را نیز تامین می کند، اما متأسفانه قوانین ما به ویژه در زمینه مسائل فرهنگی مربوط به حجاب، عفاف و حجاب ابزاری برای جاه طلبی سیاستمداران شده و از آن به عنوان ابزاری برای جلب نظر و حمایت استفاده می کنند. از دیگران.

بیابانی با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان پوشاک اسلامی گفت: وظایف هر نهاد و سازمانی در چارچوب مصوبه 427 و اصلاحیه این مصوبه تعریف شده است. 820 و بسیج جامعه زنان در امر نظارت وظیفه ای ندارد اما بسیج اصناف با توجه به اهمیت این امر به کمک تولیدکنندگان کالاهای اسلامی آمد.

وی از نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی در ترویج و تبیین مسائل فرهنگی انتقاد کرد و افزود: در حوزه فیلم و سریال به ندرت شاهد پرداختن به موضوعات فرهنگی به ویژه با پوشش مناسب هستیم و این جای سوال است! کلیه نهادها و سازمان هایی که تکالیف آنها در مصوبه 427 و اصلاحیه های آن مشخص شده است، به دلیل عدم توجه به تعهدات خود از زمان ابلاغ این مصوبه در سال 1383 از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی، زیر سؤال است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه خود شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به نظارت بر عملکرد دستگاه ها و سازمان های اجرایی در این زمینه کوتاهی کرده است، گفت: البته یک غفلت کلی در این زمینه وجود داشت که ما داریم. اکنون شاهد بودن به این معناست که حجاب یکی از مولفه های عینی فرهنگ عمومی هر جامعه است که باید به آن توجه کرد، زیرا حجاب نماد بیرونی عفت و حیا باطنی است.

وی بیان کرد: در مجموع خود مردم در مسائل فرهنگی به ویژه حجاب زیر سوال نمی روند و دلیل این رفتارها ناشی از بی توجهی متولیان فرهنگی کشور است که فعالیت های مناسب و مناسبی در این زمینه انجام نداده اند. این حوزه است و باید در این زمینه مسئولیت پذیر باشند.

بیابانی در خصوص وظایف و اقدامات بسیج جامعه زنان با همکاری قرارگاه بیست و یکم حجاب و عفاف، ستاد امر به معروف و نهی یا منکر گفت: جلساتی با سازمان بسیج برگزار شد اما به صورت گسترده. دیدار با بسیج جامعه زنان و ستاد امر به. درست و غلط وجود ندارد، اما در شرف امضای تفاهم نامه ای هستیم که بر اساس آن وظایف هر سازمانی از جمله بسیج بانوان در این حوزه مشخص می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید