وضعیت اوکراین نتیجه جاه طلبی های توسعه طلبانه ناتو است


ساعت: 18:56
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834683

وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با دبیرکل سازمان ملل، وضعیت کنونی اوکراین را نتیجه توسعه طلبی بی حد و حصر ناتو توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) وضعیت کنونی اوکراین را نتیجه توسعه طلبی نامحدود ناتو توصیف کرد.

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد، لاوروف در مصاحبه با آنتونیو گوترش دبیرکل ناتو درباره وضعیت اروپا و اوکراین و جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک گفت که وضعیت کنونی اوکراین نتیجه سیاست توسعه‌طلبانه ناتو است.

در آن زمان وزیر خارجه روسیه بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان اوکراینی تاکید کرد و گفت روسیه علاقه مند به همکاری با سازمان ملل برای کمک به غیرنظامیان اوکراینی است.

لاوروف پس از گفتگو با گوترش تاکید کرد که با دبیرکل سازمان ملل درباره امکان تقویت همکاری در ارائه کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان اوکراینی گفتگو کرده است.

وی گفت: ما روزانه از طریق وزارت دفاع روسیه به مردم اوکراین کمک می کنیم و با هماهنگی آژانس های سازمان ملل به مردم اوکراین کمک می کنیم.

وی گفت: امیدوارم سازمان ملل نقش ویژه ای در توسعه گفت وگو بین دو کشور بدون پیش شرط و فشار ایفا کند.

لاوروف با اشاره به مذاکرات جاری میان هیئت های روسیه و اوکراین گفت: نیازی به میانجیگری با اوکراین نیست، زیرا ما قبلا جلساتی برگزار کرده ایم و آماده شنیدن ایده ها و پیشنهادات سازنده هستیم.

اما وزیر امور خارجه روسیه با ابراز تأسف از رفتار طرف اوکراینی در مذاکرات با روسیه گفت: رفتار طرف اوکراینی در مذاکرات با روسیه ناامیدکننده است و بدیهی است که آنها علاقه ای به مذاکره با روسیه ندارند. روسیه از مذاکرات برای یافتن راه حلی برای وضعیت اوکراین حمایت می کند. اگر طرف اوکراینی موضع خود را حفظ کند، بعید است که مذاکرات با اوکراین به نتیجه برسد.

در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به جمهوری‌های دونباس، لوهانسک و دونتسک دستور داد تا در دفاع در برابر حملات اوکراین با دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین با هدف ملی‌گرایی و خلع سلاح همکاری کنند. اوکراین توصیف و تاکید کرد که کیف نامزدی خود را برای پیوستن به ناتو پس خواهد گرفت.

از آن زمان، روسیه تاکید کرده است که تنها بر زیرساخت های نظامی اوکراین تمرکز می کند و هیچ قصدی برای اشغال یا حمله به غیرنظامیان ندارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید