پروژه جاه طلبانه محمد بن سلمان با کمک مسی و رونالدو

چشم انداز 2030 عربستان سعودی اولین بار در سال 2016 توسط شاهزاده محمد بن سلمان اعلام شد. این طرحی برای کاهش وابستگی عربستان سعودی به نفت، تنوع بخشیدن به اقتصاد و توسعه بخش های خدماتی مانند بهداشت، آموزش، زیرساخت ها، تفریحات و گردشگری است.

اهداف این چشم‌انداز مرحله اول، تقویت فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و افزایش تجارت غیرنفتی بین کشورها در زمینه کالاها و محصولات مصرفی است. سعودی ها نیز برای تحقق این طرح توجه ویژه ای به توسعه صنعت گردشگری این کشور دارند.

اگرچه عربستان سعودی سال ها پیش اجرای پروژه چشم انداز 2030 را آغاز کرد، اما در ماه های اخیر این پروژه بیش از هر زمان دیگری شتاب گرفته است و با تلفیق ایده های جاه طلبانه محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد و نخست وزیر جوان عربستان، به موفقیت رسیده است. توجه بین المللی

حضور کریستیانو رونالدو در باشگاه النصر را می توان یکی از بخش های مهم در هموارسازی این راه دانست. این فوق ستاره که 570 میلیون دنبال کننده در فضای مجازی دارد، توجه جهانیان را به عربستان سعودی معطوف کرد.

اما حالا لیونل مسی نیز با 460 میلیون دنبال کننده، سفیر عربستان در جهان شده است. اگرچه عواقب سفر ناهماهنگ مسی همچنان این ستاره را آزار می دهد، اما قطعا این معامله به قدری برای این نابغه آرژانتینی مفید بوده که حاضر است همه این مشکلات را بپذیرد.

پروژه جاه طلبانه محمد بن سلمان با کمک مسی و رونالدو

حال باید منتظر تکمیل این پازل چند هزار تکه ای باشیم و ببینیم سورپرایز جدید محمد بن سلمان در این جاده پر پیچ و خم چه خواهد بود!

دیدگاهتان را بنویسید