محمد بن سلمان فردا عازم مصر می شود


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876939

به گفته منابع خبری، ولیعهد سعودی سفر منطقه ای خود را در مصر آغاز می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع خبری اعلام کردند، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، روز دوشنبه 20 ژوئن (29 خرداد) در چارچوب سفر به منطقه از جمله اردن و ترکیه به مصر سفر خواهد کرد.

به گفته منابع دیپلماتیک، محمد بن سلمان با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار و درباره موضوعاتی مانند تاثیر جنگ اوکراین بر منطقه و سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی گفتگو خواهد کرد.

یک مقام سعودی گفت: بن سلمان درباره مسائل منطقه ای و بین المللی، همکاری های دوجانبه و امضای چندین قرارداد در زمینه سرمایه گذاری و انرژی گفتگو خواهد کرد.

یک دیپلمات مستقر در ریاض گفت: «این سفر به منطقه بن سلمان شامل مصر، اردن و غیره خواهد بود، مگر اینکه در لحظه آخر تغییری ایجاد شود».

رئیس جمهور ترکیه که در ماه آوریل به عربستان سعودی سفر کرده بود، از محمد بن سلمان برای سفر به آنکارا دعوت کرد.

وارث تاج و تخت عربستان قرار بود 25 می به ترکیه سفر کند اما به دلیل بیماری پدرش ملک سلمان بن عبدالعزیز سفرش به تعویق افتاد.

از دیگر برنامه های سفر بن سلمان به مصر، اردن و ترکیه، رایزنی های لازم برای هماهنگی مواضع آنها در آستانه نشست ریاض که قرار است در اواسط جولای با جو بایدن برگزار شود، است.

نشست ریاض 16 جولای با حضور رئیس جمهور آمریکا، سران شورای همکاری خلیج فارس و پادشاه اردن، رئیس جمهور مصر و نخست وزیر عراق برگزار می شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید