ایران به شدت با سیاست توسعه طلبانه ناتو مخالف است


ساعت: 22:23
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837364

رئیس جمهور گفت: همانطور که جمهوری اسلامی ایران مخالف درگیری و جنگ است، مخالفت شدید خود را با سیاست توسعه طلبانه ناتو نیز اعلام می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر امروز یکشنبه در دیدار زبیگنیو رائو وزیر امور خارجه لهستان با اشاره به قدردانی لهستان از حمایت ایران از آوارگان لهستانی در جنگ جهانی دوم گفت: خاستگاه و تمدن غنی تاریخی ایران و لهستان می تواند بستر مناسبی باشد. برای تقویت تعاملات علمی و فرهنگی بین دو کشور.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سطح کنونی روابط اقتصادی و تجاری تهران و ورشو با روابط سیاسی دو کشور تناسبی ندارد، افزود: ظرفیت های مختلفی از جمله در حوزه صنعتی و اقتصادی در هر دو کشور وجود دارد. “از تعاملات بین ما آگاه باشید.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به درگیری در اوکراین گفت: جمهوری اسلامی ایران برخلاف درگیری و جنگ، مخالفت شدید خود را با سیاست توسعه طلبانه ناتو اعلام می کند.

زبیگنیو رائو وزیر امور خارجه لهستان گفت: تاریخچه روابط ایران و لهستان به قرن شانزدهم برمی گردد. دو کشور نزدیک به 5 قرن است که روابط دوستانه خود را حفظ کرده اند و یکی از به یاد ماندنی ترین جملات در روابط دو کشور مهمان نوازی پناهندگان ایرانی لهستانی در جنگ جهانی دوم است.

وزیر امور خارجه لهستان با تاکید بر اینکه دو کشور اشتراکات زیادی دارند، گفت: مردم ایران و لهستان با دخالت قدرت های بزرگ و خارجی در امور کشورشان مخالفت کرده اند.

زبیگنیو رائو با تاکید بر اینکه سطح همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور مطلوب نیست، گفت: لهستان خواهان احیا و ارتقای سطح همکاری های خود با ایران در زمینه های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و علمی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید