75 درصد اتریشی ها مخالف پیوستن به ناتو هستند


ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1837032

یک نظرسنجی جدید در اتریش نشان می دهد که بیش از دو سوم اتریشی ها مخالف پیوستن به ناتو هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نظرسنجی های جدید در اتریش نشان می دهد که بیش از دو سوم اتریشی ها مخالف پیوستن به ناتو هستند.

به گزارش شماره روز شنبه تارنمای محلی، نظرسنجی جدید به سفارش خبرگزاری اتریش نشان می دهد که اتریشی ها مخالف پیوستن به ناتو هستند.

بر این اساس، 75 درصد از پاسخ دهندگان به این که آیا فکر می کنند کشورشان باید به ناتو بپیوندد، نه گفتند و تنها 14 درصد با چنین سناریویی موافق بودند.

در این نظرسنجی 52 درصد اتریشی ها به «بی طرفی اتریش» رأی مثبت دادند. 40 درصد معتقدند که رویکرد بی طرف اتریش از این کشور در برابر تهدیدات نظامی محافظت نمی کند. حدود 83 درصد از اتریشی ها خواستار هماهنگی نزدیکتر بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه سیاست امنیتی و دفاعی هستند.

عدم عضویت اتریش به دلیل بی طرفی دیرینه آن است. در سال 1955، زمانی که آخرین نیروهای خارجی اتریش را یک دهه پس از پایان جنگ جهانی دوم ترک کردند، پارلمان اتریش قطعنامه‌ای بی‌طرف به تصویب رساند که این کشور را متعهد به بی‌طرفی دائمی می‌کرد. سابق.

ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) یک اتحاد نظامی است که در سال 1949 توسط 12 کشور از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و فرانسه تأسیس شد. بر اساس این معاهده، در صورت حمله مسلحانه به یک کشور عضو، اعضا موافقت می کنند که به آن کشور کمک کنند.

در حالی که شایعاتی مبنی بر پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو وجود دارد، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که فنلاند و سوئد اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند.

زاخارووا در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو آنها را به نقطه تقابل بین ائتلاف و روسیه تبدیل خواهد کرد.

وی توضیح داد: «اگر فنلاند و سوئد به ائتلاف بپیوندند، به فضایی برای رویارویی بین ناتو و روسیه تبدیل می‌شوند که پیامدهای گسترده‌ای از جمله روابط حسن همجواری آزمایش شده در زمان خواهد داشت».

این دیپلمات روس همچنین ابراز تردید کرد که مردم دو کشور برای این امر تلاش می کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید