بازی نقش آفرینی آمریکا و اسرائیل در پشت صحنه پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840508

این کارشناس بین الملل بر نقش مهم آمریکا و رژیم صهیونیستی در فنلاند و سوئد در پیوستن به ناتو تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عابد اکبری کارشناس بین الملل در گفت و گو با تهران نیوز به تحلیل عضویت فنلاند و سوئد در ناتو و دیگر کشورها پرداخت و گفت: آمریکا و غرب به پروژه روسوفوبیا پیوسته اند و در این راستا ورطه بود. در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ ایجاد شد.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی اختلافات جدی دارند، گفت: آمریکا قدرت گذشته را ندارد و پروژه پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو در همین راستا است. احیای قدرت آمریکا مصمم است.

وی گفت: برخی از کشورهای خاورمیانه تحلیل اشتباهی از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو دارند و آن را در راستای منافع این کشورها ارزیابی می کنند، در حالی که فنلاند و سوئد با پیوستن به ناتو ریسک خطرناکی را متحمل شده اند. این از نظر عاطفی برای روسیه خطرناک است.

اکبری در پاسخ به این سوال که نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی را در پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو چگونه ارزیابی می کنید؟ وی گفت: قطعاً ایالات متحده و غرب پشت این پروژه هستند و ایالات متحده یک بازیگر اصلی است.

وی گفت: آمریکا تمام اقدامات لازم را برای نزدیکتر کردن روسیه به ناتو در مخالفت با روسیه انجام خواهد داد.

این کارشناس بین الملل با تاکید بر اینکه معمای اصلی مخالفان روسیه علیه عضویت در ناتو از آمریکا می آید، گفت: این جهت مشخص است.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید