لاوروف: ناتو یک پایگاه نظامی در فنلاند ایجاد خواهد کرد، ما ظرفیت نظامی خود را در شمال غرب افزایش خواهیم داد

لاوروف: ناتو یک پایگاه نظامی در فنلاند ایجاد خواهد کرد، ما ظرفیت نظامی خود را در شمال غرب افزایش خواهیم داد

روز جدید وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه انتظار دارد تا شاهد ارزیابی واقع بینانه و بی طرفانه از وضعیت پیرامون نیروگاه اتمی زاپوریژژیا توسط کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد.

وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) تاکید کرد که در صورت ایجاد پایگاه های نظامی ناتو در فنلاند و سوئد، روسیه مجبور خواهد شد ظرفیت نظامی خود را در شمال غرب این کشور افزایش دهد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در دیدار با دانشجویان گفت: اگر پایگاه های نظامی در فنلاند و سوئد ایجاد شود یا تصمیمی برای ساخت پایگاه برای آنها گرفته شود، مطمئن هستم که آمریکا نقش اصلی را در این امر ایفا خواهد کرد. موضوع. بسته به نحوه دستیابی به این امر، ما تصمیم خواهیم گرفت که چگونه توانایی های خود را در شمال غربی روسیه تقویت کنیم. در هر صورت، خط تماس با ناتو بسیار افزایش خواهد یافت.

لاوروف در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: روسیه انتظار دارد تا شاهد ارزیابی واقع بینانه و بی طرفانه از وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیه توسط کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد.

وی افزود: انتظار داریم ارزیابی واقع بینانه و بی طرفانه صورت گیرد. اگرچه همه دست اندرکاران این دیدار به نوعی تلاش کرده اند تا آن را دشوار کنند، اما به وضوح نمی خواهند تیم آژانس بین المللی انرژی اتمی به یک نتیجه عینی و واقع بینانه برسد.

لاوروف همچنین گفت: روسیه نباید در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای محدود کردن صدور ویزای شینگن برای شهروندان روسیه، مرزهای خود را ببندد.

وی افزود: معتقدم در پاسخ به این دیوارهای شینگن که اکنون در حال احداث است، نباید مرزهای خود را ببندیم و انتقام بگیریم و شهروندان کشورهای اروپایی را به صورت دسته جمعی مجازات کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: مولداوی باید بداند که هرگونه اقدام علیه نیروهای حافظ صلح در منطقه جدایی طلب ترانس نیستریا، حمله علیه روسیه تلقی خواهد شد.

لاوروف تصریح کرد: همه باید بدانند که هرگونه اقدامی که امنیت نیروهای نظامی ما را به خطر بیندازد، بر اساس قوانین بین المللی، حمله به فدراسیون روسیه تلقی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید