رسانه های مخالف به شدت با شفافیت در رسانه ملی مخالف هستند

ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800275

آرش فهیم گفت: شفافیت و کسب حد نصاب مطلوب در صدا و سیما قطعا منافع بسیاری را تهدید می کند که اولین آنها رسانه های معاند هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این منتقد و روزنامه نگار سینما به تیتریک گفت: شفاف سازی یکی از اصول اساسی دموکراسی، دموکراسی و جمهوریت است.

آرش فهیم ادامه داد: شفافیت در مدیریت جامعه به شیوه مدرن به عنوان یک اصل تلقی می شود، یکی از ارکان عدالت، دستیابی به آزادی و اعمال حقوق شهروندی است، مانند سایر مفاهیم و ابزارهایی که در عصر مدرن به وجود آمده است. جهان ، مجری است.

وی افزود: رسانه متعلق به مردم است و این وابستگی به مردم باعث می شود شفافیت برای آنها مهم باشد، اصولا اگر شفافیت بخواهد در جامعه امروزی اتفاق بیفتد از طریق رسانه است.

وی گفت: چون رسانه ها وظیفه شفافیت را بر عهده دارند و باید به فکر مشکلات باشند، باید خودشان دست به کار شوند، دو دهه است که در جامعه ما گفته می شود با بافت آلوده نمی توان آلودگی را از بین برد.

آرش فهیم ادامه داد: طبیعتا یک نهاد ابتدا باید خلوص خود را ثابت کند و سپس به سراغ نهادهای دیگر برود، فکر نمی کنم در این چهار دهه به طور کامل و جامع این کار را انجام داده باشد.

وی گفت: اینکه مدیران و سیاستمداران رسانه ملی گزارش می دهند که این کار انجام شده و ما این مبلغ و این مبلغ را از بودجه هزینه کرده ایم. حداقل من تجربه ای در این مورد ندارم، مگر اینکه اتفاقی گفته شود، اما نه به عنوان برنامه در صدا و سیما.

این کارشناس تاکید کرد: قطعا شفافیت و کسب حد نصاب مطلوب در صدا و سیما منافع بسیاری را تهدید می کند که اولین آنها خود رسانه های متخاصم هستند که هر چقدر هم که صدا و سیما و رسانه های بومی ما به سمت هوشمند شدن بروند. برای اینکه با تکنیک های درست با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و بسیاری از ناگفته ها را بازگو کنند، طبیعتا این رسانه ها بسته می شوند.

آرش فهیم در خاتمه گفت: شفافیت قدرت رسانه ملی را ایجاد می کند که در دوره قبل زمامداری مغفول مانده بود اما در دوره آقای جبلی شاهد اتفاقات خوبی هستیم که امیدواریم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید