حمله غربی ها به کشورهای مستقل جهان با استفاده از ابزار رسانه ای باید در دید رسانه های مخالف متوقف شود


ساعت: 14:44
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909211

حمیدرضا حسینی دانا در گفتگو با دانا گفت;

رئیس اندیشکده رسانه راهبردی و فضای مجازی گفت: غرب با جنگ ترکیبی هجمه های شناختی و ادراکی توانسته است بسیاری از نقاط ضعف خود را پنهان کند و با استفاده از ابزار رسانه ای در اختیار ملت های مستقل در سراسر جهان تهاجمی داشته باشد. “

حمیدرضا حسینی دانا، رئیس اندیشکده راهبردی رسانه و فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر عهده رسانه ها علیه یک دروغ و شایعه پراکنی این رسانه اپوزیسیون تصریح کرد: آمریکا و کشورهای غربی آن بر روی قدرت نرم تمرکز دارند، مانند بحث های فمینیسم که برای کنترل جامعه طراحی شده است.


فمینیسم، ابزار جنگ نرم آمریکا علیه ایران

رئیس اتاق فکر رسانه راهبردی و فضای مجازی گفت: استکبار جهانی به رهبری آمریکا پس از انقلاب اسلامی، جنگ نرم در سراسر جهان آغاز شد و روند انحرافی به وجود آمد فمینیسم با حمایت قدرت های خارجی

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا افکار خود را از طریق رسانه ها به دنیا تحمیل می کند، گفت: بعد از جنگ عراق علیه ایران، دیدیم که آمریکا به هر وسیله ای متوسل شد و تلاش کرد ایران را نابود کند و این باعث تمرکز در عرصه های فرهنگی و اجتماعی شد. و حذف نسل جوان از بدنه نسل انقلاب برای تغذیه از الگوهای جدید.

هر کس اولین راوی باشد برنده این جنگ است

به گفته رئیس اندیشکده راهبردی معاند رسانه و فضای مجازی، رسانه ها افکار عمومی را کنترل می کنند و نسل هایی را که با آنها نیستند به اصطلاح با اخبار جعلی فریب می دهند. حملات شناختی و پذیرا باعث می شود دید مخاطب و دنیای اطراف به صورت کنترل شده تغییر کند.

وی بیان کرد: مهمترین بعد جنگ ترکیبی، هجمه های شناختی و ادراکی است که مبتنی بر ادراک و ایجاد آگاهی عمومی است. به این ترتیب دشمن افکار عمومی را برای رسیدن به اهداف خود آماده می کند و با استفاده از این ترفند آن را برای همراهی برای انجام انقلاب های مخملی آماده می کند. باید اعتراف کرد که غرب توانسته است بسیاری از نقاط ضعف خود را بپوشاند و با استفاده از ابزار رسانه ای که در اختیار دارد، به کشورهای مستقل در سراسر جهان حمله تهاجمی کند.

هدف در جنگ نرم جوانان هستند

حسینی دانا با اشاره به این مطلب رسانه مای با اخبار جعلی، جوانان را به اهداف شوم خود سوق می دهند، گفت: کشور در حال حاضر با هجوم ترکیبی گسترده دشمن مواجه است و برنده این جنگ کسی است که اولین قصه گو باشد و در واقع از سرعت عمل استفاده کند. ما باید شب و روز تمرکز کنیم تا روایت های صحیح را به افکار عمومی ارائه کنیم تا بتوانیم این جنگ را به نفع خودمان پایان دهیم.

وی با بیان اینکه رسانه باید از تمام توان خود برای شفاف سازی استفاده کند، تصریح کرد: هرگونه ابهامی در ذهن مخاطب می تواند زمینه پذیرش اخبار جعلی را فراهم کند. بنابراین رسانه باید تمام توان خود را برای ردیابی و خنثی سازی و افشای اخبار جعلی در کوتاه ترین زمان ممکن به کار گیرد، زیرا با گذشت زمان، توانایی تصحیح برداشت ذهنی مخاطب توسط رسانه های بومی کاهش می یابد.

به گزارش حسینی دانا؛ در شورش های اخیر تعدادی از رسانه های خصمانه مانند بین المللی، بی بی سیمن و شما روی مشکلات ایران تمرکز کردیم و خوراک روزنامه های بزرگ بین المللی را تهیه کردیم.

رئیس اندیشکده رسانه راهبردی و فضای مجازی تاکید کرد: ایران باید از ظرفیت یکی از شبکه های داخلی خود استفاده کند و شبانه روزی با اخبار جعلی مقابله کند تا اذهان مردم و جوانان فریب نخورد. در واقع روایت اول باید درست، دقیق و سریع ارائه شود تا نسل جوان از توطئه های ضد انقلابیون آگاه شود. اگر این اتفاق نیفتد ممکن است نسل جوان ما در دام دشمن بیفتد.

حسینی دانا با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد اعترافات است رهبران و رهبران ما هستیم، گفت: در زمان اعترافات شورشیان باید در میدان باشند افشای، شفاف سازی و گنگ همچنین در مواجهه با اخبار جعلی، نباید اجازه دهیم فضا خالی بماند و دشمن آن را با اخبار جعلی، بلکه با شفاف سازی پر کند. اعتماد مردم باعث شد مردم به رسانه های محلی مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید:

جنگ روانی و اجتماعی با شایعه پراکنی و اکاذیب پس از اغتشاشات اخیر

دیدگاهتان را بنویسید