مسئولان به شدت با گرانی کالا و گنج یابی مخالف هستند


ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841870

امام جمعه مشهد فرمود: اگر از راه ظلم پول درآورید، حرام است; شما این کالا را با ارز 4200 تومان و با قیمت کمتر خریداری کرده اید و با این دوره جدید در مدرسه امام صادق (ع) به مردم می دهید این پول و این سود نجس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: ریشه تقوای عملی در بینش صحیح عقلی و گرایش باطنی است و این عامل اصلی تقوای عملی است. با زور و اجبار نمی توان رفتار و اعمال خود را در زندگی تنظیم کرد و مجبور به انجام حرام و انجام وظیفه نشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: تغذیه ذهن و روح انسان باید از منبع الهی باشد و نتیجه این تغذیه کامل معنوی، اعمال تقوای عملی در رفتار و کردار انسان است.

وی با اشاره به اینکه منبع فکری اصلی ما باید فقه امام صادق(ع) باشد، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد در رفتار و گفتار خود تقوای عملی خواهیم داشت.

آیت الله علم الهدی با اشاره به حضور پرشور مردم مشهد در راهپیمایی صادقیان همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، گفت: نازنین حضرت از این عزاداری خرسند شد.

وی افزود: امتیاز امام صادق(ع) و آموزه های ایشان این است که در هر شرایط حساس زندگی اجتماعی، آموزه های ایشان راهنما و راهبرد ماست. راهبرد معیشتی امروز ما نیز در تعالیم امام صادق (ع) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: به عنوان مثال گندم در زمان امام صادق (ع) گران شد; یکی از مردم را صدا زد و به او گفت چقدر گندم در خانه داریم و گفتند چند ماه گندم داریم و امام فرمودند گندم را در بازار بفروش و هر روز نیاز خود را از بازار تهیه کن. با همان قیمتی که مردم ارائه می دهند.

آیت الله علم الهدی فرمودند: همچنین فرمودند نان از مخلوط گندم و جو تهیه شود، زیرا گندم گران است; این جریانی است که منسوب به امام صادق (ع) است که امروز برای ما یک راهبرد است.

وی افزود: همچنین در روایتی دیگر بی عدالتی در معاملات را مقصر می دانند. شما هم شیعه امام صادق (ع) هستید; اگر با ظلم پول در بیاوری حرام است. شما این کالا را با ارز 4200 تنی و با قیمت کمتر خریداری کردید و با این دوره جدید در مکتب امام صادق (ع) به مردم می دهید این پول و این سود ناجی است.

امام جمعه مشهد گفت: مشکل امروز ما دور شدن از همان فقه امام صادق(ع) است; چند کالا می خرید و چند می فروشید؟ این پول نجس است. آیا می خواهید با این پول کثیف عزیزترین افراد خود را بزرگ و بزرگ کنید؟ گرانی واقعا غیر قابل تحمل است و فکر نمی کنیم گرانی برای مردم آسان باشد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند گرانی اجناس آثار متعددی دارد; اول اینکه انسان را بد اخلاق می کند و دوم اینکه اعتماد را از بین می برد و حتی انسان را مجبور به دزدی می کند. در این عرصه ها به امام صادق (ع) اقتدا کنیم و از آموزه های آن حضرت در سبک زندگی جامعه بهره ببریم و مسئولان باید با انحصار و گرانی مخالفت کنند، زیرا به فرموده پیامبر اسلام انحصارگر ملعون است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید