جامعه پزشکی به شدت با هرگونه اختلال و ایجاد بلاتکلیفی برای محیط علمی مخالف است


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907517

رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید بر حق اعتراض جامعه پزشکی بر اساس اصول گفت: جامعه پزشکی قاطعانه با هرگونه اخلال و ایجاد بلاتکلیفی برای فضای علمی و تخصصی و آسیب به اموال مردم مخالف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد رای زاده – رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در دیداری که من و اعضای سازمان نظام پزشکی با دریادار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی داشتیم، وی از خدمات ارزنده جامعه پزشکی کشور قدردانی کرد. به ویژه در مبارزه با شیوع ویروس کرونا از جامعه پزشکی گرفته تا آن را سرمایه نظام و ارکان اعتماد کشور خواندند.

رای زاده گفت: آقای شمخانی جامعه پزشکی را پرچمدار پیشرفت و افتخار ایران در دنیا معرفی کرد و گفت که این مجموعه ارزشمند همواره مورد توجه دشمن بوده است.

وی افزود: در این جلسه گزارشی از وضعیت جامعه پزشکی و ساختار بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور که ماهانه بیش از 80 میلیون خدمت به مردم ارائه می کند ارائه شد.

رئیس زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره پیشرفت های صورت گرفته در حوزه علوم و تجهیزات پزشکی و مراکز درمانی کشور خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی قدیمی ترین تشکل صنفی با وظایف مدیریتی است که بدون بودجه دولتی و با حق عضویت از آن اداره می شود. اعضا.

با اشاره به حوادث اخیر که به نوعی پزشکی بوده است. وی گفت: بدیهی است که نظر جامعه پزشکی قویتر است و در رابطه با حوادث 4 آبان برخوردهایی خارج از سازمان نظام پزشکی صورت گرفت که منجر به شکایت پزشکان و دستگیری برخی همکاران از جمله اکثر آنها شد. که از آنها آزاد شدند.»

رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید بر حق اعتراض جامعه پزشکی بر اساس اصول گفت: جامعه پزشکی قاطعانه با هرگونه اخلال و ایجاد بلاتکلیفی برای فضای علمی و تخصصی و آسیب به اموال مردم مخالف است.

وی تصریح کرد: حفظ قداست جامعه پزشکی و آرامش برای خدمات رسانی به حرفه پزشکی و همچنین ایجاد فضایی آرام در خصوص بیان مطالبات جامعه پزشکی ضروری است.

در این جلسه برخی از اعضای سازمان نظام پزشکی نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص اتفاقات اخیر و نقش و جایگاه جامعه پزشکی پرداختند و از برخی دیدارها با تجمع کنندگان در مقابل ساختمان نظام پزشکی در روز چهارم آبان ماه انتقاد کردند.

بر اساس اعلام سازمان نظام پزشکی، در نشست رئیس سازمان نظام پزشکی و سایر اعضای سازمان نظام پزشکی بر لزوم حفظ قداست جامعه پزشکی و جلوگیری از سوء استفاده از نمادهای پزشکی و درمانی تاکید شد. با دبیر شورای امنیت در کنار.

در این جلسه که به همت دکتر محمد رائی زاده – رئیس سازمان نظام پزشکی پس از حوادث و اتفاقات اخیر و نارضایتی جامعه پزشکی از حوادث رخ داده برگزار شد، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی و انتظامی و دبیری شورا برای امنیت کشور برگزار شد. دکتر رئیس زاده با اشاره به پیشرفت جامعه پزشکی در حوزه های مختلف گزارشی از ساختار سازمان نظام پزشکی و حوادث 13 آبان و لزوم اعتراض جامعه پزشکی با رعایت اصول و جلوگیری از هرگونه اقدام ارائه کرد. اضطراب و بلاتکلیفی در محیط کار و آسیب به اموال مردم.

دکتر علی دباغ یکی از اعضای هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ نیز نظام سلامت را جزو پنج دستاورد ارزشمند کشور دانست و گفت: در این زمینه و در دوران کرونا نیروی انسانی مهمی داریم به برکت قربانیان، سرمایه اجتماعی قابل توجهی برای جامعه پزشکی ایجاد کرد.

وی جامعه پزشکی را گوهری خواند که باید حفظ شود و افزود: صیانت از این سرمایه باید با رویکرد عقلانی انجام شود و باید در برابر نخبگان و جوانان جامعه پزشکی به گونه ای عمل کرد که بتوانیم افتخار کن.”

دکتر بهزاد فرکزاد -عضو هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ همچنین با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر در کنار هم باعث آزردگی قشر شریف و زحمتکش متخصصان پزشکی شده است، گفت: این اتفاقات در کنار هم باعث رنجش و آزردگی قشر شریف و پرتلاش پزشکی شده است. وی تصریح کرد: باید این گروه را آرام کرد و گفت و گو کرد. اگر حکمرانی توسط منتخبان جامعه پزشکی انجام شود، مطالبات و مطالبات در گفتمان مشترک مطرح می شود و جلوی زورگویان گرفته می شود.

وی افزود: باید از اختیارات برای شنیدن مطالبات و درخواست های همکاران استفاده شود.

دکتر سعید ساعی از دیگر اعضای هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ از تعاملات نامناسب با جامعه پزشکی در روز ۱۳ آبان ابراز تاسف کرد. وی گفت: اقدامات لازم برای حوادث چهارشنبه 13 آبان رعایت نشد و بازداشت شدگان با رفتارهای نامناسب مواجه شدند. در هر صورت، اکنون باید فضا را نجیب کرد.

وی راه حل مشکلات موجود را گفت و گوی دولت با مردم دانست و افزود: بهترین فضا برای عملی شدن به این گفت وگو، گفت و گو با جامعه پزشکی است که قطعا کمترین خطر را برای دولت به همراه دارد؛ در این راستا بهترین راه حل برای حل مشکلات موجود است. شما همچنین باید با عموم مردم در این فضا تعامل داشته باشید.

دکتر محمدرضا اقبالی – بازرس سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه جامعه پزشکی همواره در سخت ترین شرایط تمام خدمات خود را به مردم ارائه کرده است، گفت: در این راستا باید به مردم کمک کرد. وی تصریح کرد: مدعیان سلامت انتظاراتی دارند که به دور از هرگونه خشونت باید برآورده شود.

وی افزود: ایثارگری های جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و شیوع ویروس کرونا بر هیچکس پوشیده نیست و رسیدگی به بیماران فارغ از نژاد، ملیت، مذهب و قومیت و استفاده احتمالی از نمادهای پزشکی تحت عنوان وظیفه ماست. هر شکل و عنوانی خارج از حیطه درمان است، اینکه متاسفانه در این زمینه سوء نیت نسبت به جامعه پزشکی وجود داشته است، صحت ندارد.

دکتر سید علی اکبر سیدمهدی -عضو شورای عالی نظام پزشکی نیز با اشاره به این آیه قرآن که به سخنان گوش فرا دهید و بهترین کار را انجام دهید؛ وی اذعان داشت: نباید حرف ها را نادیده گرفت و برگزاری جلسات آزاد اندیشی در نظام پزشکی و دانشگاه ها یکی از بهترین راهکارهاست چرا که امروزه افکار جوانان فقط با تلفن همراه کنترل می شود.

دکتر اردوان یاراحمدی، عضو هیأت مدیره مجمع عمومی نظام پزشکی با اشاره به فرهنگ عشایر و طوایف تلاش برای بازنمایی گفت وگو؛ وی تصریح کرد: بر اساس این مبانی فرهنگی لازم است جامعه پزشکی مورد توجه دولت قرار گیرد و سطح روابط گسترش یابد. در حال حاضر ارتباط جامعه پزشکی در پایین ترین حد خود قرار دارد و در حوادث اخیر که یک تجمع مسالمت آمیز برگزار شده است، با جامعه پزشکی برخورد نامناسبی صورت گرفته است.

وی افزود: رابطه مردم و دولت رابطه ارباب و رعیت است و خدمت به مردم نباید فراموش شود. در احیای روابط متشنج باید به نمایندگان اتحادیه ها نقش جداگانه ای داده شود و تفاهم متقابل ایجاد شود و از تنش پرهیز شود.

دکتر عبدالرسول صداقت – عضو شورای عالی نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه جامعه پزشکی بر مردم حق دارد؛ وی تصریح کرد: پزشکان در سخت ترین شرایط در نقش ارزشمند خود تلاش کرده اند و خدمات لازم را به مردم ارائه کرده اند و بی تفاوتی نسبت به جامعه پزشکی ضایعه بزرگی است و باید کسانی که در دست جامعه پزشکی هستند آزاد شوند و به پزشکان آرامش داده شود. که ثابت می کند تأثیر زیادی بر صلح دارد فضا دارد. همچنین ایجاد فرصت برای برگزاری تجمعات متناسب با شرایط ضروری است.

دکتر فهیمه قاسمی – بازرس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه درخواست ها و مطالبات همکاران پزشکی در نظام پزشکی کرمان در فضایی منطقی و به دور از هر گونه شور و هیجانی به مسئولان مطرح شد، اظهار داشت: در این راستا با حضور مسئولان در سازمان نظام پزشکی استان کرمان، درخواست ها و مطالبات همکاران در این حوزه مطرح شد. وی گفت: امیدواریم نتیجه این نشست صفحه جدیدی برای گفت و گو و آزادی همکاران باشد.

دکتر محمدهادی صادقی – نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی، سلامت و ایمنی را دو بال مهم در هسته های تصمیم گیری خواند و گفت: علیرغم اختیارات نسبتا کمی سازمان نظام پزشکی، انتظارات زیادی وجود دارد. از مردم و جامعه پزشکی و دولت از این سازمان در آنجا باید نظر سازمان نظام پزشکی در کمیسیون ها و مجامع لحاظ شود و فضای مناسب برای تضاد آراء و نظرات ایجاد شود. زیرا اصناف می توانند به طور مستقل توسط دولت مورد مشورت قرار گیرند.

دکتر محمدرضا جباری از دیگر اعضای شورای عالی نظام پزشکی نیز با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه و آموزه های قرآنی در رابطه با صله رحم و احسان در برخورد با مردم و همچنین احسان و احسان و احسان و احسان با مردم، به فرازهایی از نهج البلاغه و آموزه های قرآنی اشاره کرد. به عنوان پژوهشی در حوزه حجاب و عفاف منتشر کرد و گفت: عدم رعایت اصول قانون اساسی و آموزه های قرآنی و حقوق شهروندی صحیح نیست و باید شرایط برای اعلام مطالبات فراهم شود.

وی افزود: ما خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان هستیم.

دکتر حسین مظلومیان از دیگر بازرسان مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه در روز 13 آبان ماه با شرایط بسیار بدی در خیابان های اطراف نظام پزشکی مواجه شدیم و بسیاری از حرف هایی که زده شد این بود. حق و درخواست اعضا نباید باعث آسیب به مردم و نظام پزشکی شود.

دکتر سعید شاه قاسمی، عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه جامعه پزشکی با همه اقشار در ارتباط است، اظهار داشت: با توجه به اینکه جامعه پزشکی با همه اقشار جامعه ارتباط برقرار می کند. وی خاطرنشان کرد: اگر از رسانه سازی معندین بگذریم، اعتراضات و مطالبات برخی افراد به حق بوده و جامعه پزشکی علی رغم شایستگی مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این سال ها جامعه پزشکی به عنوان گروه مرجع مورد هجمه قرار گرفته است و پزشکان جوان ما از نظر معیشتی با مشکل مواجه هستند و مطالبات و مطالبات با گفت وگو قابل حل است، بنابراین گفت وگوی نظام و مردم باید پیش برود. از طریق حلقه‌های میانجی که سیستم‌های اتحادیه‌های کارگری هستند. انجام شود و با کمک افراد تحصیل کرده بتوانیم بر این شرایط غلبه کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، سید مجید میر احمدی – معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز با تشکر از جامعه پزشکی و ارائه گزارشی از مهمترین موارد فعالیت‌های وزارت کشور و افسران امنیتی در یک ماه گذشته و اظهار داشت: در بخش‌های مختلف کاری برای حفظ امنیت سختی‌ها و مشکلاتی وجود دارد و انشاالله این نشست سرآغاز گفت‌وگو و نتایج مثبتی برای جامعه پزشکی باشد. .

وی با اشاره به نمونه هایی از اتفاقات اخیر خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی به عنوان یک گروه مرجع اجتماعی نقش مهمی در آگاهی عمومی و اقناع مردم ایفا می کند. سلامت و ایمنی همیشه در کنار هم مطرح بوده و جامعه پزشکی باید نقش ارزنده خود را در این زمینه ایفا کند.

بر اساس اعلام سازمان نظام پزشکی، در پایان این جلسه به منظور حفظ قداست جامعه پزشکی، اطمینان بخشی به حرفه پزشکی، حفظ محرمانه بودن اسرار بیماران، جلوگیری از سوء استفاده از نمادهای پزشکی، حفظ و تشریح مرز نگرانی و اعتراض به عنوان وظیفه دولت و تضمین امنیت فضا اعتراض، افزایش همبستگی، مطالبه گری با مهربانی و دلسوزی و آزادی همکاران دستگیر شده و همچنین جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه احتمالی و ایجاد مشکل بحران در فعالیت به جامعه پزشکی برجسته شد.

دیدگاهتان را بنویسید