ایران دو شهروند اتریشی و یک دانمارکی را آزاد کرد/ اتریش: دو زندانی ایرانی اتریشی که آزاد شدند مسعود مصاحب و کامران قادری هستند.

ایران دو شهروند اتریشی و یک دانمارکی را آزاد کرد/ اتریش: دو زندانی ایرانی اتریشی که آزاد شدند مسعود مصاحب و کامران قادری هستند.

اتریش همچنین از تلاش وزرای خارجه عمان و بلژیک در این زمینه تشکر کرد.

مسعود مصاحب و کامران قادری دو زندانی ایرانی اتریشی هستند که آزاد شده اند.

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش روز جمعه با صدور بیانیه ای نوشت: از اینکه بالاخره می توانیم کامران قدری و مسعود مصاحب را پس از سال ها حبس در ایران بازگردانیم، بسیار راحت هستم. وی در ادامه گفت: آنها هم اکنون در حال بازگشت به اتریش هستند و خانواده هایشان بی صبرانه منتظر آنها هستند.

وی ادامه داد: سال ها تلاش دیپلماتیک ما برای آزادی آنها مثمر ثمر بوده است. جا دارد از حاج لهبیب، همکار بلژیکی خود و سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان به خاطر حمایت ارزشمندشان تشکر ویژه کنم. ما از نزدیک، با دقت و قابل اعتماد با شرکای خود کار کردیم. پشتکار ما نتیجه داد.

وی در پایان گفت: امروز برای همه ما روز احساسی است. از زحمات بی‌وقفه تیمم در وزارت امور خارجه و سفارت اتریش در تهران تشکر می‌کنم. ما به ویژه برای خانواده های این افراد خوشحالیم. آنها در نهایت می توانند با همسر، پدر و پدربزرگ خود کاملاً آزاد باشند.

همچنین دولت بلژیک اعلام کرد که سه شهروند اروپایی، دو اتریشی و یک دانمارکی که در ایران زندانی بودند، آزاد شدند.

سخنگوی دولت بلژیک اعلام کرد که این سه شهروند اروپایی نیز در ازای بازگشت اسدالله اسدی به ایران آزاد شده اند.

بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و بلژیک با میانجیگری عمان، اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان پس از پنج سال حبس در ازای آزادی اولیویه ونده کاستیل، شهروند بلژیکی که در ایران زندانی بود، به کشور بازگشت.

دیپلمات ایرانی مقیم اتریش اول تیرماه ۱۳۹۷ در آلمان به اتهام دست داشتن در عملیات بمب گذاری علیه نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس بازداشت شد.

بلژیک اعلام کرده است که یک دیپلمات ایرانی به نام اسدالله اسدی در استان بایرن آلمان بازداشت شده و برای گذراندن مراحل استرداد به بلژیک در دادگاه بامبرگ حاضر خواهد شد. همزمان دادستانی آلمان مدعی شده است که این دیپلمات ایرانی به این زوج بلژیکی-ایرانی یک ماده منفجره حاوی 500 گرم ماده منفجره «استون پراکسید» داده است.

در 16 اکتبر 2018، حکم استرداد اسدی از آلمان به بلژیک اجرا شد و اسدی به مدت پنج سال در بلژیک زندانی شد.

زمانی که اسدی در آلمان و سپس بلژیک به زندان افتاد، وضعیت او بسیار ناخوشایند و مغایر با قوانین داخلی و بین المللی بود.

وی سرانجام روز جمعه با وساطت عمان با وجود فشارهای زیاد گروهک تروریستی منافقین برای عدم اجرای قانون استرداد به وطن بازگشت.

دیدگاهتان را بنویسید