قاسم پور غرور کشتی ایران را برگرداند/ انتقام کاکس از کامران; شاید هیچوقت!


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1897949

گزارش فدراسیون جهانی کشتی از فینال حساس مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان؛

سایت فدراسیون جهانی کشتی به تفصیل به فینال حساس رقابت های وزن 92 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سایت فدراسیون جهانی کشتی در پی برد بزرگ شب گذشته کامران قاسم پور مقابل جیدن کاکس در دیدار فینال وزن 92 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022 در بلگراد، در گزارشی به تحلیل این مبارزه حساس و هیجان انگیز پرداخته است.

فدراسیون جهانی کشتی نوشت: پارگی چشم راست کامران قاسم پور حکایت از شدت این مبارزه داشت و مدال طلای دور گردن او تا پایان عمر نشان از عملکرد بی باکانه او خواهد بود. قاسم پور شنبه شب با برتری 2 بر صفر مقابل جیدن کاکس در فینال قهرمانی وزن 92 کیلوگرم جهان را به دست آورد و مایه شادی تیم کم عملکرد ایران شد. در حالی که تیم کشتی فرنگی ایران بدون مدال طلا به کار خود در بلگراد پایان داد، کامران شاهد شکست 2 هموطن دیگر خود در فینال های دیگر بود.

سایت UWW نیز نوشت: او در وضعیت هشدار بیکاری یک امتیاز برای بازگرداندن غرور کشورش به دست آورد و موفق شد دومین پیروزی خود را به ثبت برساند. در حالی که در وقت دوم امتیازی نبود، کم کاری نبود، نبردهای مهیج و ضربات کاسم پور نشان از شور و شوق هر دو مبارز داشت. جستجوهای کاکس در ثانیه های پایانی نیز حکایت از یاس و ناتوانی این کشتی گیر کهنه کار آمریکایی دارد.

کامران قاسم پور قهرمان امید و بزرگسالان جهان گفت: امیدوارم این موضوع روحیه مردم ایران را که چند روز مانده به شروع مسابقات در انتظار مدال طلا هستند را بالا برده باشد. حریف من بسیار تکنیکی و باهوش است. من حتی یک امتیاز مقابل او از دست ندادم که من را در خطر از دست دادن طلا قرار دهد. خوشحالم که آمادگی برای این مسابقات باعث شد تا مدال طلا را کسب کنم.

جیدن کاکس، نایب قهرمان جهان گفت: من فقط می خواستم حملات زیادی را کنار هم بگذارم. فشارش میدادم تا یه چیزی بگیرم. این احتمالاً بیشترین کاری است که من بدون گرفتن هیچ امتیازی انجام داده ام، که گواهی بر او و توانایی کشتی او و بهره هوشی اوست. یک مبارزه 6 دقیقه ای که هر دو از آن لذت بردیم. برای رسیدن به آنچه می خواستیم یعنی مدال طلا. ما فشار آوردیم و امروز او به برتری رسید، اما احترام متقابل زیادی وجود دارد.

کاکس که اولین مدال نقره خود را در این سطح کسب کرد، در توضیح آن توضیح داد: “این اولین مدال برای هر چیزی است و اولین مدال نقره من است. بد باخت برای کسب نقره است، اما برای رسیدن به اینجا و انجام این کار سخت تلاش کردم. از چیزی پشیمان نیستم. از این مسابقه سخت وزن من از امروز از 97 کیلوگرم شروع می شود. انگیزه ای در من وجود دارد که مدام به من می گوید به قاسم پور برگردم. یک سال دیگر، یک سال دیگر. اما با گذشت سالها فکر می کنم رفتن به وزن 97 کیلوگرم منطقی تر است.

فدراسیون جهانی کشتی در پایان نوشت: پس از یک دیدار پرتنش در فینال وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات جهانی، اتفاق بدی بین این دو کشتی گیر نیفتاد و احترام خود را به یکدیگر نشان دادند. کاکس حتی هنگام عزیمت مربی ایرانی برای دست دادن سنتی، او را در آغوش گرفت. آیا سومین Clash of the Titans وجود خواهد داشت؟ کاکس 27 ساله وسوسه شده است اما اکنون باید با وزن 97 کیلوگرم به المپیک برود که به گفته او مقصد بعدی اوست.

ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید