کشتی فینال سخت تر از نبرد با کاکس بود / سیتی کارت هدیه مسدود شده را داد

زمان: 5:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780189

همین تیم جهانی به آمریکا اعزام خواهد شد

قهرمان وزن 92 کیلوگرم کشتی جهان گفت: مبارزه فینال سخت تر از مبارزه با کاکس بود و در فینال فشار زیادی به من وارد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کامران گاسم پور قهرمان کشتی آزاد تا وزن 92 کیلوگرم جهان درباره مسابقات جهانی اسلو و حضورش در دسته بالاتر گفت: خدا را شکر در دنیا خوب جنگیدم و خوشحالم که باعث خوشحالی هموطنانم شدم. خدا را شکر که این افتخار را داشتم. همه اینها لطف خدا و دعای خیر مردم بود.

او درباره دریافت کارت هدیه یک میلیون دلاری که پس از جام جهانی مسدود شده بود، گفت: نمی خواهم نام کسی را ببرم. او از یکی از مقامات شهری بود که دوست ندارم در موردش صحبت کنم. تابلویی آوردند که در آن کارت هدیه مسدود شده بود.

کاسم پور در خصوص وعده استخدام قهرمانان در نهادهای دولتی گفت: بسیاری از کارمندان همدیگر را دوست دارند، امیدوارم اگر قول بدهند عملی شود. موضوع مهم اشتغال کودکان است که بی شک یکی از دغدغه های بزرگ همه ورزشکاران است چرا که کودکان درآمدی جز ورزش ندارند. برای من نامه ای به وزارت آموزش و پرورش فرستاده شد که طبق قول وزیر در جذب قهرمانان این اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که شکست دادن کاکس در نیمه نهایی سخت تر است یا کشتی گیر روسی در فینال؟ . اعتقاد آنها نیز بر اساس رکورد کاکس بود که مبارز بسیار اذیت شده و در سطح بالایی مبارزه می کند، اما آخرین حریف من یک مبارز باتجربه بود و او به خوبی روی مبارزه من کار می کند و کاملاً راه من را می بندد. این نبرد سخت تر از نبرد با کاکس بود و من در فینال تحت فشار زیادی بودم.

وی در خصوص اینکه بسیاری از قهرمانان پیشین جهان از جمله علیرضا حیدری و کامران قاسم پور او را یک مبارز سبک می خواندند، گفت: صحبت های این بزرگان مسئولیت من را سنگین می کند. به من لطف دارند و امیدوارم بتوانم جواب محبتشان را به نحو احسن بدهم و شرمنده این عزیزان نباشم.

قاسم پور در خصوص جوایز قهرمانان تاکید کرد: تاکنون مسئولان شهری هیچ اقدامی در خصوص جوایز انجام نداده اند اما امیدوارم اگر این اتفاق بیفتد تبعیضی بین شخصیت ها وجود نداشته باشد و به همه با یک نگاه نگاه کنند. چشم «هرکسی که روی سکو می رود زحمت کشیده است و خوب است که بین مدال قهرمانان فرقی نمی گذارند و همه با یک چشم دیده می شوند.

وی بحث لیگ را با مسابقات کشوری متفاوت دانست و درباره وزنی که در ماه های آینده به کارش ادامه خواهد داد، گفت: لیگ که بحث جداگانه ای است، تمرینات منظمی از دنیا نداشتم که برگشتم. من با صنعت داشتم و کشتی‌ها این هفته در زادگاهم جویبار برگزار شد، وظیفه خودم می‌دانستم که به تیم کمک کنم. کیلوگرم در جایی که راحت باشد.

دارنده دو مدال طلای امیدهای جهان حضور رزمی کاران خارجی در لیگ را به نفع مبارزات ایران ارزیابی کرد و افزود: با حضور خارجی ها در جهان در لیگ برتر رقابت در داخل افزایش می یابد و حریفان به رختخواب می روند. با انگیزه آنها بهترین تمرین را می گذرانند تا عنوان جهانی را از کشور دیگری بگیرند و خود را به عنوان یک مدعی ثابت کنند.

وی در خصوص رضا یزدانی دیگر قهرمان نامدار جویبار که هدایت تیم صنعتی را برعهده دارد، گفت: چند سالی است که در لیگ مربیگری کرده و کارنامه کشتی او کاملا مشخص است. در آخرین بازی اما چند فرزند نداشتیم. ما به زور با حرکت مهره در بازی برگشت شرکت می کنیم که با تصمیم سرمربی این اتفاق می افتد.

وی در خصوص امکانات مازندران گفت: یکسری مشکلات در خود رودخانه وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود. یکی از مسائل توجه ویژه به مربیان، توجه به سالن ها و امکانات موجود در آن است. برخی از سالن ها در فصل زمستان بخاری ندارند و در تمام طول سال با مشکل گرمایش و سرمایش مواجه هستند. امکانات اولیه برای رزمندگان باید فراهم شود.

کاسم پور در خصوص دعوت کاکس برای رویارویی مجدد با او گفت: او جنگنده توانمندی است. او پس از پایان مسابقه برای من در مبارزه فینال آرزوی موفقیت کرد و گفت در دیدار بعدی به مصاف هم می رویم. من هم تایید کردم که حتما در جای دیگر با هم می جنگیم. همانطور که از همه جا می شنویم همان تیمی که در دنیا بود باید در بهمن ماه به آمریکا اعزام شود و حالا باید دید نظر ستاد و فدراسیون در این زمینه چیست.

وی به اولین مربی کشتی خود حسین نکیبی اشاره کرد و ادامه داد: من با مربیان پاره وقت زیادی کار کرده ام اما فردی که از ابتدا تا امروز در کنارم بود حسین نکیبی است که برای من زحمت می کشد. او پدرم علاوه بر پدرم هم در ورزش و هم در اخلاق مربی من بود.

کاسم پور با اشاره به بهترین دوستانش در کشتی خاطرنشان کرد: حسن یزدانی، محمدحسین محمدیان، محمدجواد ابراهیمی که اخیراً مجبور شدیم با هم بجنگیم، محتبی گلیدژ و بهنام احسان پور که تازه مربی شده اند و امیدوارم تکنیکی ترین و پیشرفته ترین باشد. . در مربیگری یکی از دوستان صمیمی من در کشتی است.

قهرمان مازندران که امروز (8 آبان ماه) مهمان برنامه دایره طلایی بود، در پایان با بیان اینکه چه توصیه هایی به کشتی گیران نونهال در تمرینات اخیر خود داشته است، گفت: مهم ترین نکته این است که در این زمان سختی های زیادی وجود دارد. ناامید می شوند.«نشو. تلاش و پشتکار چیزی است که همه باید در آن موفق شوند، اما نباید سریع راضی شد و از شکست ها ناامید و دلسرد نشد. این راه را تا آخر دنبال کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید