تصمیم نهایی برای خداحافظی با کشتی / کامران قاسم پور را نگرفتم؟ این خوب نیست که یک کشتی گیر به تیم پشت کند

ساعت: 17:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793140

دارنده دو مدال طلا و دو برنز کشتی جهان گفت: تصمیم نهایی برای خداحافظی از کشتی نگرفتم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا یزدانی سرمربی تیم کشتی صنعتی مازندران در ابتدای گفت و گوی خود درباره نحوه استعفای خود از مربیگری پس از تصمیم گیری برای بازگشت به کشتی و اینکه آیا دیگر تصمیم به مبارزه نداشته است، گفت: این سوال سختی است. من خودم هنوز تصمیم نهایی در این مورد نگرفته ام. از سال 1374 شروع به کار کردم، تا به امروز فراز و نشیب های زیادی در کشتی داشتم، اما به هدفم نرسیدم و کارم ناتمام ماند. سال گذشته هم سعی کردم خود را برای بازی های المپیک آماده کنم اما با تعویق یک ساله المپیک از این مسیر قهرمانی منحرف شدم. بعد سرمربی استقلال شدم و راه دیگر را رفتم. سعی کردم برای المپیک آماده شوم اما نشد.

وی ادامه داد: بازگشت به دوره قهرمانی به دلیل مصدومیت های شدید و انجام عمل های متعدد بسیار سخت است. حتی بعد از قهرمانی سال گذشته یک ماه تمرین کردم اما مصدومیتم دوباره تشدید شد. ام آر آی هم انجام دادم، زمانم محدود بود و شدت جراحت زیاد بود و به هر حال نتوانستم برگردم.

یزدانی با بیان اینکه سخت ترین حریفش در مسابقات قهرمانی کی بود، گفت: با همه بردم و باختم. اگر می خواهم دوباره مبارزه کنم به خاطر منطقه ای است که 3 بار در آن شرکت کردم و مدال نگرفتم. در سال 2008 آمادگی چندانی نداشتم، از آمادگی بدنی خوبی برخوردار بودم، اما کم تجربه شدم و به راحتی این المپیک را از دست دادم. در دو المپیک بعدی مصدوم شدم. 2012 لندن، جایی که در جریان یک مسابقه مصدوم شدم و مدال را از دست دادم. در المپیک 2016 ریو با آشیل پاره روی فرش رفتم که کار بسیار سختی بود. سعی کردم با وجود مصدومیت از این المپیک دست نکشم و برای هدفم بجنگم اما این اتفاق افتاد و دیگر تکرار نشد.

وی با اشاره به سه تجربه مختلف مربیگری خود در لیگ برتر خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر در لیگ برتر برای استقلال و صنایع بازی کردم در حالی که سه مربی در لیگ دارم. اولین فصل من در تیم خونه به خونه بود، جایی که قانون به من اجازه می داد در کنار مبارزه تمرین کنم. این اتفاق در سال 92 افتاد و تیم ما سوم شد. بعد از آن فدراسیون قانونی وضع کرد که به کشتی اجازه نمی داد به عنوان مربی در لیگ شرکت کند و من چند سالی در لیگ نبودم تا اینکه پارسال با استقلال به لیگ آمدم. امسال با صنایع مازندران وارد شدیم. سال گذشته به دلیل رضایت ندادن و جذب رزمندگان مازندرانی آسیب دیدیم و امسال تیم مازندرانی ما در مسابقات شرکت می کند تا راحتتر رزمی کاران مازندرانی را جذب کند و مسیر قهرمانی را برای خود فراهم کند.

یزدانی با بیان اینکه کمتر کشتی گیر رودخانه ای در تیمش استفاده شده است، گفت: محدودیت هایی برای جذب نیرو داشتیم. می خواستیم کامران قاسم پور و حسن یزدانی را جذب کنیم. می دانستیم حسن یزدانی قصد جنگیدن در لیگ را ندارد و سعی می کردیم افرادی را به خدمت بگیریم تا برای ما بجنگند. با 12-13 مبارز به فینال رسیدیم.

قهرمان اسبق کشتی جهان با تاکید بر جذب خارجی ها در تیمش خاطرنشان کرد: در جایی که ضعیف بودیم و همچنین بر اساس آنالیز حریفان خارجی ها را به خدمت گرفتیم. همه برنامه ریزی کردیم و آنالیز دقیقی از تیم مقابل داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سال های آینده به همکاری با این صنعت ادامه خواهد داد، گفت: اگر لیگ باشگاه های جهان برگزار شود قطعا شرکت خواهیم کرد. در مورد مسابقات بعدی که باید مقدار مشخصی را اندازه گیری کنیم، ممکن است شرایط فراهم نباشد. اتفاقی که برای تیم افتاد باعث دلسردی تیم شد که متعهد به حمایت از تیم بود. تیم ما مسیر سختی را تا فینال طی کرد و فشار زیادی روی ما بود و حواشی باعث نگرانی ما شد. البته تا امروز 70 درصد از کل قراردادهای فرزندان پرداخت شده است و آنچه را که قول داده بودیم پرداخت می کنیم. مشکلی نیست، اما روزی که شروع کردیم، دید بزرگ تری داشتیم، اما این بار بی رحمی و بدخواهی باعث شد که این دیدگاه محقق شود.

سرمربی تیم صنعت در خصوص اینکه چه کسانی بی ادب بودند، تصریح کرد: رزمنده ما پارسال هم همین کار را کرد. خوب نیست یک کشتی گیر به تیم پشت کند، مردم از قهرمان انتظار متفاوتی دارند. الان خدا را شکر بعد از پایان لیگ مصدومیت کامران گاسم پور خوب شده و دیدم او در عراق با تیم ملی تمرین می کند.

گفت آگی، [12/18/2021 5:36 PM]

وی در پاسخ به اینکه دکتر سهراب کیهانی نیز مصدومیت کامران قاسم پور را تایید کرده است، گفت: تا زمانی که اینجا هستم می توانم 10 گواهی معتبر مبنی بر مصدومیتم بیاورم. ورزشکار حرفه ای همیشه آسیب می بیند زیرا تمرینات شدید و سنگین انجام می دهد. 25 درصد و گاهی بیشتر از زانوی قهرمان آسیب دیده است. من در المپیک 2012 با آشیل پاره کشتی گرفتم، در المپیک 2012 لندن، جایی که 60 درصد استراحت ACL داشتم و استراحت کامل شد. همه ما مصدومیت داریم. جواد ابراهیمی مجروح نشد؟ پزشک معتمد گفت باید سریع پای او عمل شود اما به همراه خانواده به کشورمان آمد و گفت تا آخر در کنار تیم خواهم بود. او تا آخرین لحظه در کنار تیم بود. اگر لازم بود در روز فینال آماده مبارزه بود. اگر من نسبت به کامران قاسم پور رفتار برادرانه نداشتم، هرگز او را جذب نمی کردیم، اما این یک انتظار دوجانبه است.

یزدانی ادامه داد: طبق قرارداد باید همه کشتی ها را به جای ما می برد اما در دور اول یک کشتی و در دور برگشت یک کشتی گرفت. حالا نمی خواهم کوچک باشم، اما از روز اول پس از امضای قرارداد با او درگیر شدیم. او ابتدا گفت کشاله ران و سپس زانویش آسیب دیده است، سپس مصاحبه دکتر کیهانی را دیدیم. من نمی گویم یک مبارز مجروح باید بجنگد، اما این اتفاق می افتد. نمی دانم چرا همیشه حاشیه ها برای تیم ما پیش می آید. پارسال هم همین اتفاق برای تیم ما افتاد. البته امسال این اتفاقات برنامه ریزی شده بود و حالا می بینیم که کامران گاسم پور در شرایط خوبی به سر می برد و تمرین می کند. بچه ها در همان زمان در لیگ گفتند او خوب تمرین می کند. خدای نکرده به تیم ملی کمک کند و در میدان بعدی بدرخشد، افتخارآفرینی کند و مردم را خوشحال کند.

سرمربی فصل گذشته تیم استقلال درباره شکست تیم المپیک مقابل فرزاد عموزاد گفت: مرتضی قیاسی پارسال در تیم ما حضور داشت و سبک کشتی او را می شناختم. فرزاد عموزاد کلاس کشتی خوبی دارد. یک برنامه فیزیکی هم انجام دادیم. او باید کشتی را هدایت می کرد و در آخرین لحظه کار خود را شروع می کرد که رو در رو انجام داد و برنده از تشک خارج شد. علی سوادکوهی بسیار شجاع و مبارز است و آینده خوبی دارد. او در لیگ هم خوب جنگید و نایب قهرمان المپیک شد.

یزدانی که با وجود کسب چهار مدال جهانی، مدال المپیک را در کارنامه خود ندارد، درباره سقف آرزوهای مربیگری خود گفت: سوال بسیار سختی است. اصلا به این موضوع فکر نمی کردم اما این روند از سال گذشته در لیگ شروع شد و در واقع برای اولین بار در لیگ مربیگری ام در لیگ سوم خونه به خونه شدم. پارسال دوم شدیم و امسال با قهرمانی. در حال حاضر، برنامه بعدی من این است که این نتیجه ادامه یابد. به هر حال هرجا باشم جزو خانواده کشتی هستم و قصد خدمت دارم. بگذارید این مسیر را طی کنم و ببینم آینده چه خواهد بود.

سرمربی صنعت همچنین درباره اینکه چرا همراه تیمش روی سکوی قهرمانی حاضر نشد، اضافه کرد: بیشتر تلاش ها را بچه ها انجام دادند، من سهم کمی در قهرمانی داشتم. از تدارکات و ماساژور تیم گرفته تا همه مربیان و کشتی گیران، او برای تیم زحمت می کشد. جذب این افراد به درستی انجام شد و کار را بسیار منسجم دنبال کردیم.

رضا یزدانی که مهمان برنامه حلقه طلایی بود در پایان گفت: از همه اعضای تیم که دست به دست هم دادند تشکر می کنم. ما سال گذشته این تیم را تشکیل دادیم. امسال تعدادی نفر اضافه شده اند، ممنون از همه کسانی که دیده نشده اند اما پشت این تیم هستند. از فدراسیون و سازمان لیگ هم تشکر می کنم که سال گذشته کار بزرگی برای لیگ انجام دادند. حفظ لیگ در آن زمان کار سختی برای فدراسیون بود. فکر می کنم بخشی از چرخه انتخابی تیم ملی می تواند از لیگ باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید