تسلیم یک میلیاردی برای مهاجرت / تعداد تحصیلکرده های ایرانی مهاجر در اتریش با کل تحصیلکردگان اتریش برابری می کند.

تسلیم یک میلیاردی برای مهاجرت / تعداد تحصیلکرده های ایرانی مهاجر در اتریش با کل تحصیلکردگان اتریش برابری می کند.

روز جدید تب مهاجرت در ایران به شدت افزایش یافته است و دیگر دامنه درخواست های مهاجرت محدود به طبقه و سن خاصی نیست. رویداد۲۴ در این گزارش به عوامل مختلف موثر در مهاجرت و همچنین شرایط مهاجران می پردازیم.

اگر در گذشته مهاجرت به طبقه خاصی از جامعه تعلق داشت، امروزه در خیابان ها می توان از زبان اقشار مختلف جامعه از مسیرها و شرایط مختلف مهاجرت مطلع شد. امروزه اکثر افراد جامعه به دنبال مهاجرت و خروج از کشور به کشورهایی با رفاه، شرایط اقتصادی و اجتماعی بهتر و بالاتر هستند.

آمار این گفته را تایید می کند. بر اساس آخرین مطالعه در این زمینه، هر سوم ایرانی خواهان مهاجرت به خارج از کشور هستند و میانگین روند مهاجرت در بین ایرانیان دو برابر میانگین جهانی است.

نتایج نظرسنجی کیو نشان می دهد که بیش از 33 درصد از افراد بالای 18 سال در ایران گفته اند در صورتی که بتوانند مهاجرت کنند و شرایط برایشان فراهم باشد، مهاجرت خواهند کرد. همچنین بر اساس نظرسنجی کیو، عوامل اقتصادی مهم ترین انگیزه افراد برای مهاجرت است، به طوری که 80 درصد پاسخ دهندگان در این پژوهش به وضعیت اقتصادی بهتر یا فرار از وضعیت بد اقتصادی ایران به عنوان انگیزه اصلی مهاجرت دست می یابند. علاوه بر این، 22 درصد از پاسخ دهندگان عوامل فرهنگی، 7 درصد عوامل سیاسی و 6 درصد تحصیلات را دلایل تمایل خود به مهاجرت ذکر کرده اند.

چرا تعداد افرادی که می پرسند “چگونه مهاجرت کنیم” افزایش یافته است؟

مقاصد اصلی ایرانیان به ترکیه و کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند. اکثر ایرانیان به دلیل آسان بودن مهاجرت به ترکیه ابتدا به آن کشور سفر می کنند و سپس برای مهاجرت به کشورهایی مانند کانادا، استرالیا و … اقدام می کنند. سرعت مهاجرت ایرانیان به کشورهایی مانند ترکیه در سال‌های اخیر افزایش یافته است و آمارهای اخیر نشان می‌دهد که ایرانی‌ها بزرگترین خریداران خارجی ملک در ترکیه در سال ۲۰۲۱ بوده‌اند. شهروندان ایرانی بین ژانویه تا نوامبر امسال ۸۵۹۴ خانه در ترکیه خریداری کرده‌اند. حدود 6425 در مدت مشابه در سال 2020.

شهروندان ایرانی با مسیرهای مهاجرتی متفاوت و اغلب دشواری روبرو هستند. گرفتن دانشجو، کار یا پناهندگی از طرق مختلف تنها بخشی از راه مهاجرت ایرانیان است. در سال های اخیر اما شاهد تغییرات گسترده ای در محدوده سنی و شرایط مهاجران خارج از کشور بوده ایم. اگر در گذشته اکثریت جوانان تحصیلکرده و آنهایی که از نظر مالی متمکن بودند می خواستند مهاجرت کنند، امروز طبق آمار هر سوم ایرانی به هر قیمتی و تحت هر شرایطی خواهان مهاجرت و خروج از کشور هستند. در سال های اخیر به دلیل تشدید تحریم ها علیه ایران و انزوای اقتصادی و سیاسی کشور، تعداد افرادی که قصد خروج از کشور را دارند افزایش یافته است.

با نگاهی به سایت های مهاجرتی و مصاحبه کنندگانی که قصد مهاجرت دارند می توان دریافت که افرادی که معدل بسیار پایینی دارند و یا سطح زبان بالایی ندارند نیز به دنبال راهی برای مهاجرت هستند. “من معدل 14 و نمره آیلتس 6 دارم، به کدام کشور و چگونه می توانم مهاجرت کنم؟”

آینده تحصیل و رفاه فرزندان نیز بهانه دیگری برای مهاجرت والدین شده است. بسیاری از خانواده ها حاضرند تمام زندگی خود را به وکلای مهاجرت بدهند و کشور را ترک کنند. محمد فردی که به تازگی از کشور خارج شده است در گفت و گو با خبرنگار رویداد۲۴ گفت: تمام سرمایه و پولی که در ۱۰ سال زندگی مشترک جمع آوری کرده بودیم را در اختیار وکلای مهاجرت گذاشتیم تا بتوانم به همراه همسر و فرزندم به آلمان مهاجرت کنم. چون زندگی در شرایط اقتصادی ایران دیگر برای ما مقدور نبود و به دنبال شرایط اقتصادی پایدار و رفاه نسبی برای خود و خانواده ام بودم.

یک وکیل مهاجرت می گوید از هر 100 نفر یک نفر حاضر است تمام زندگی خود را بفروشد و از ایران مهاجرت کند.

یک وکیل مهاجرت در گفت و گو با رویداد 24 در زمینه مهاجرت گفت: طی دو سه سال اخیر به دلیل وخامت اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور، افراد بیشتری به فکر مهاجرت هستند و تعداد متقاضیان افزایش یافته است. وضعیت مهاجرت و انواع و شرایط آن.مدل های مهاجرتی نیز تغییر کرده است، به عنوان مثال اگر فرد متاهلی در گذشته توانسته با ویزای تحصیلی به کشوری گران قیمت سفر کند، مدل مهاجرتی خود را تغییر داده و در تلاش است تا ویزای کار دریافت کنید زیرا او دیگر نمی تواند پول بدهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر مردم تلاش می کنند تا سه یا چهار ماه در خارج از کشور هزینه های خود را تامین کنند و پس از آن سر کار بروند. مهاجرت در کشورهای دارای بورسیه مانند آلمان، نروژ، فرانسه و اتریش افزایش یافته است. در گذشته اغلب برای کشورهایی مانند استرالیا و انگلستان اقدام می کردند، اما اکنون ممکن است دیگر توان مالی برای مهاجرت به آن کشورها را نداشته باشند.

این وکیل مهاجرت می گوید که به دلیل افزایش درخواست های مهاجرت، پذیرش در برخی کشورها مانند اتریش، استرالیا و سوئد دشوارتر شده است، زیرا تعداد مهاجران ایرانی افزایش یافته و به عنوان مثال تعداد پناهندگان ایرانی تحصیل کرده افزایش یافته است. به اتریش های تحصیل کرده رسید. اما در برخی دیگر از کشورها وضعیت تغییر نکرده و یا حتی آمریکا به شرایط عادی مهاجرت بازگشته است. البته برخی شرایط تغییر کرده است. مثلاً کیفیت یک کشور تغییر نکرده است، اما تا سه تا چهار سال پیش می‌توانستید در دوره‌های مشروط یا مشروط شرکت کنید (این نوع پذیرش معمولاً به افرادی داده می‌شود که سطح زبان انگلیسی یا فرانسه آنها کمتر از دانشگاه است، اما شرایط دیگر. برای پذیرش Have.) برو، اما اکنون این گزینه حذف شده است.

نمودار مهاجرت در ایران بالا رفته است

وی گفت: با وجود اینکه تعداد زیادی از دختران در حال مهاجرت هستند، اما مهاجرت پسران بیشتر است. مشکلات سنتی در برخی خانواده ها وجود دارد و به دختران اجازه مهاجرت نمی دهد. پسران بیش از دو برابر دختران مهاجرت می کنند. کیسه های مهاجرت بسیار متفاوت است. ما خانواده هایی داریم که از طریق فرزندان کوچکشان مهاجرت می کنند. به این ترتیب فرزندان خود را به مدرسه خارج از کشور می فرستند و سپس یا مادر یا پدر می توانند ویزا بگیرند و والدین دیگر در آینده به نوعی به آنها دسترسی پیدا می کنند. اما این روش نسبت به سایر مسیرهای مهاجرتی کمتر است و به ازای هر 50 مورد مهاجرت ممکن است یک مورد مدرسه باشد، زیرا اکثر کشورها ویزای تحصیلی صادر نمی کنند.

وی با بیان اینکه سن تحمل مهاجرت 18 تا 30 سال است، گفت: افراد بالای 35 سال معمولاً برای مهاجرت به سختی می گذرند مگر اینکه روند جابجایی برای آنها مناسب باشد. چون این افراد به بلوغ رسیده اند، حاضر نیستند زندگی خود را از نو شروع کنند. حدود 70 درصد از مطالعات مهاجرتی دانشگاهی هستند. اما باز هم برای بسیاری از این ۷۰ درصد، تحصیل بهانه است و مشکل اصلی یافتن شغل و ماندن در این کشورهاست. پس از این پرونده، موارد مهاجرت نیروی کار و به دنبال آن ثبت شرکت و سرمایه گذاری، عناصر مهاجرتی هستند که درصد کمی را تشکیل می دهند.

این وکیل مهاجرت معتقد است که میزان سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت در هر کشوری متفاوت است. برای مثال می توانید با 60 تا 70 میلیون تن به قبرس شمالی مهاجرت کنید. بسته به مورد و ایالت، بودجه متفاوت است و می تواند از حداقل 70 میلیون تا 10 میلیارد متغیر باشد. اکثر مهاجرت ها به 300 تا 1 میلیارد تن نیاز دارند.

وی با بیان اینکه زمان مهاجرت به ایران صعودی است، گفت: نکته مهم برای متقاضیان مهاجرت ابتدا زبان آن کشور و سپس بازار کار است. در حال حاضر مقاصد اصلی متقاضیان مهاجرت در اروپا آلمان و خارج از اروپا، کانادا است. پس از آن کشورهایی مانند ترکیه، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، هلند، فرانسه و غیره قرار دارند. این آمار رسمی نیست و ممکن است با آمارهای رسمی تفاوت داشته باشد اما با توجه به سوابقی که در سال های اخیر داریم این آمار ملموس است.

او گفت: «خیلی ها در مورد مهاجرت صحبت می کنند، اما ریسک نمی کنند. خیلی ها را دیده ام که می گویند فقط به خاطر فرزندم مهاجرت می کنم، اما در ابتدا به خاطر خودش می خواهد برود. از هر 100 نفر یک نفر حاضر است تمام زندگی خود را بفروشد و برود.

دیدگاهتان را بنویسید