اعتراض ایران به رفتار غیرانسانی پلیس دانمارک با پناهجویان دانمارکی


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820841

دبیرکل حقوق بشر در اعتراض به برخورد فیزیکی اجباری مقامات ایرانی با شهروندان دانمارکی از مقامات ذیربط دانمارکی خواست ضمن جلوگیری از این گونه اقدامات غیرانسانی، از اعمال استانداردهای دوگانه بر شهروندان خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم قریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به ماتیاس تاسفایی وزیر مهاجرت دانمارک در رابطه با برخورد خشونت آمیز و غیرانسانی پلیس اعتراض کشور با یک زن پناهنده ایرانی.

قریب‌آبادی در این نامه، پناهجوی ایرانی را به همراه دو فرزندش بازگرداند و او را از پسر یک ساله‌اش که به همراه پدرش در دانمارک مانده بود و برخلاف تعهدات دانمارک در زمینه حقوق کودک، علیه او خشونت و رفتار غیرانسانی اعمال کرد، جدا کرد. ممنوعیت خشونت علیه زنان و نقض ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده 7 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی در مورد منع آزار و اذیت و رفتار یا مجازات غیرانسانی یا تحقیرآمیز.

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: فیلم ها و عکس های منتشر شده نشان می دهد که چهار نفر این شهروند ایرانی را به زور روی زمین نگه داشته و در پیاده رو سرش را بریده اند و مردی با لباس شخصی نیز داخل خودرو دستبند زده شده است تا از حرکت زن جلوگیری کنند. . برخی گزارش ها حاکی از آن است که این درگیری در مقابل چشمان فرزندان خردسال این زن رخ داده است.»

وزیر حقوق بشر کشورمان ضمن اعتراض به برخورد فیزیکی اجباری این شهروند دانمارکی با شهروندان دانمارکی، از وزیر مهاجرت و دیگر مقامات ذیربط دانمارک خواست تا از این گونه اقدامات غیرانسانی خودداری کنند و از اعمال استانداردهای دوگانه علیه شهروندان خودداری کنند. .جهت جبران خسارت مادی و معنوی این قربانی خشونت نسبت به اقدام و جلوگیری از اخراج اجباری وی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید