اروپا با تمام پناهجویان مانند پناهندگان اوکراینی رفتار می کند


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819538

در حالی که این روزها اروپا به سختی برای اسکان پناهجویان اوکراینی تلاش می کند، یک قایق حامل پناهجویان لیبیایی در مسیر حرکت به سمت اروپا در دریای مدیترانه به دلیل بی توجهی مقامات بروکسل غرق شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اگرچه این روزها اخبار زیادی در مورد هجوم پناهجویان اوکراینی به کشورهای اروپایی و تلاش مقامات اتحادیه اروپا برای اسکان آنها و رفع سریع نیازهای آنها شنیده می شود، اما از سوی دیگر اروپایی ها توجهی به پناهجویانی که از کشورهای اروپایی به اروپا می آیند ندارند. خاورمیانه برای جان باختن تعداد زیادی از این طبقه مظلوم و درمانده به پایان رسیده است. چنین سیاست های دوگانه اروپایی در مورد پناهندگان بسیار قابل تامل است.

با استناد به اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد و پزشکان بدون مرز، با غرق شدن قایق حامل پناهجویان از لیبی به اروپا، ده ها پناهجو در دریای مدیترانه غرق شدند.

فیلیپو گرانده، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نوشت: «بیش از 90 نفر در فاجعه دیگری در دریای مدیترانه جان خود را از دست دادند.

به گزارش Lédecins Sans Frontières، یک کشتی تجاری روز شنبه چهار پناهجوی غرق شده را در دریای مدیترانه نجات داد. بازماندگان می گویند که حداقل چهار روز در قایق با 100 سرنشین در آب بوده اند. در این حادثه حدود 96 نفر غرق شدند. این قایق پر از پناهجویان از لیبی به سمت اروپا در حرکت بود.

پزشکان بدون مرز گفتند که بازماندگان به شدت نیاز به محافظت و مراقبت دارند. این سازمان تاکید کرد که بازماندگان نباید به لیبی بازگردانده شوند. بر این اساس، هیچ یک از بازماندگان نباید به مکانی که تهدید به زندان، آزار و اذیت یا بدرفتاری است بازگردانده شوند.

لیبی یک کشور ترانزیت مهم برای مهاجران و پناهندگان از آفریقا و خاورمیانه است که می خواهند از دریای مدیترانه به اروپا بروند. هنگامی که پناهندگان به کشور بحران زده شمال آفریقا برمی گردند، در کمپ های بازداشت قرار می گیرند. فعالان حقوق بشر بارها از شرایط این مراکز انتقاد کرده اند.

گراندی از اتحادیه اروپا خواست تا اقدامی انجام دهد. او گفت: «اروپا نشان داده است که می تواند سخاوتمندانه و به طور مؤثر چهار میلیون پناهنده از اوکراین را پذیرا باشد. او اکنون باید فوراً در نظر بگیرد که چگونه این مورد را برای سایر پناهندگان و مهاجران نیازمند اعمال کند.

اروپا همیشه با لیبی همکاری می کند تا از هجوم پناهجویان مظلوم خاورمیانه که توسط مقامات اتحادیه اروپا آواره شده اند جلوگیری کند و آنها را به کشورهای مبدأ بازگرداند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید