فعالیت گروه ویژه پلیس برای دستگیری پناهجویان محکوم / در همکاری با تیراندازان و قاچاقچیان اسلحه آرامش نداریم


ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877616

دادستان استان کرمانشاه پیشنهاد کرد؛

شهرام کرمی گفت: در برخورد با افرادی که درگیر درگیری های مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت در مردم هستند، آرامش خاطر نخواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، شهرام کرمی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران و شهید بهشتی اظهار داشت: در حال حاضر کشور در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی قرار دارد و تاثیر این وضعیت بر آن است. او ابتدا متوجه قوه قضائیه خواهد شد.

دادستان کرمانشاه افزود: با وجود افزایش پرونده ها در قوه قضائیه، اما به دلیل کار شبانه روزی همکاران حتی در ساعات غیر کاری، نه تنها اجازه ندادیم آماری به آمارهای قبلی اضافه شود، بلکه به آمارهای قبلی نیز اضافه شود. آنها را کاهش داد.”

وی خاطرنشان کرد: تشکیل پرونده قضایی در سه حوزه
تحقیقات مربوط به اجرای احکام و نظارت بود که در مجموع بیش از 13000 پرونده تا به امروز در مقایسه با حدود 24000 مورد در سال 1999 بود.

کرمی گفت: اگرچه وظیفه اصلی ما رسیدگی به پرونده هاست، اما وظایف دیگری از جمله پیگیری حقوق عامه را در برنامه کاری خود داریم.

وی ادامه داد: دادستانی همچنین به حفاظت از اراضی، جنگل ها و مراتع، رودخانه ها و تالاب ها، آب های زیرزمینی، آبخیزداری و حفاظت از محیط زیست رسیدگی می کند.

دادستان کرمانشاه گفت: در بحث سندسازی اراضی ملی نیز درگیر هستیم و می توان گفت برای 90 درصد اراضی ملی استان سند رسمی صادر شده و مابقی به دلیل هنوز انجام نشده است. جغرافیا و تنش با صاحبان املاک خصوصی «تا پایان سال جاری برای جلوگیری از مصادره این امر محقق خواهد شد.

کرمی گفت: اگر چه همانطور که رئیس جمهور فرمودند سیاست زندان و بازداشت مردم نیست، اما از متخلفان امنیت عمومی کوتاه نمی آییم.

وی افزود: در روابط با افرادی که درگیر درگیری های مسلحانه هستند و مردم را به وحشت می اندازند، آرامش نخواهیم داشت.

کرمی گفت: به همین منظور سه شعبه ویژه برای رسیدگی به این گونه جرائم تشکیل داده ایم که طی آن تمامی تیراندازی ها با قاطعیت پیگیری می شود.

وی امنیت مردم را خط قرمز قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: نظام و قوه قضائیه به متجاوزان به امنیت جامعه رحم نمی کند و با قاطعیت حل خواهد شد.

در خصوص آگهی های فروش اسلحه و مشروبات الکلی، جعل اسناد و …. کرمی در فضای مجازی گفت: متاسفانه این امر بیشتر به استان کرمانشاه نسبت داده می شود و نوعی سیاه نمایی برای استان است و مردم را نگران و ناراحت می کند. و این باعث ایجاد احساس ناامنی در روستا می شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کشف جرم در فضای مجازی دشوارتر است اما اقداماتی در این زمینه انجام شده و در برخی موارد تمامی خطوط تلفن و کارت های بانکی متخلفان را مسدود کرده ایم.

کرمی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: حساسیت خاصی نسبت به امنیت شهروندان به ویژه کودکان و زنان وجود دارد، بنابراین قلدری خیابانی جدی گرفته شده و این درگیری ها ادامه خواهد داشت.

دادستان کرمانشاه از ممنوعیت مرخصی تیراندازان و قاچاقچیان اسلحه خبر داد و افزود: این کار از ماه ها قبل آغاز شده و این افراد ممنوع الخروج و استفاده از موسسات خیرخواه بوده و حتی یک روز هم به آنها فرصت داده نشده است. منتفی است زیرا باید. «باید مشخص شود که قوه قضائیه مصمم به برخورد با این افراد است.

کرمی گفت: اقدامات خوبی برای دستگیری متهمان متواری انجام شده است از جمله اینکه تیم ویژه پلیسی را برای شناسایی سریعتر و بدون محکومیت متهمان متواری تشکیل داده ایم.

وی گفت: مشکل اراذل و اوباش معضلی است که در همه جای دنیا وجود دارد و کشور و استان ما نیز از آن بی نیاز نیست، اما رویکرد این قشر در کشور ما گاهی با هدایت سرویس های خارجی انجام می شود که یک تهدیدی برای ما.»

کرمی ادامه داد: تمام وقت و تلاش ما این است که از اقدامات تخریبی این افراد جلوگیری کنیم، بنابراین به صورت هفتگی و ماهانه رصد می شوند و بیشتر جرایم اراذل و اوباش در حوزه این سطوح نیست و با راهزنان نوظهور همراه است. که نیز باید شناسایی شوند.«و تحت نظر باشند.

دادستان کرمانشاه گفت: ضمنا مخالفت کارترها در دستور کار قوه قضائیه است و قطعا رسیدگی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه نیز در بحث اقتصاد مقاومتی وارد شده و 2 سال است که این موضوعات را رصد می کند.

کرمی ادامه داد: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال معرفی شد، بیش از پیش موظف به این امر می شویم و به این ترتیب هر دو هفته یکبار ملاقات می کنیم. ملاقات کنید. مشکلات تولیدکنندگان را بررسی کنید.”

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در جلسه از بانک های سختگیر در بازپرداخت وام ازدواج و اشتغال خواسته شد که محدودیت ها را کنار بگذارند و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه به ارائه چشمگیرترین پرونده سال های اخیر قوه قضاییه یعنی پرونده گلیم و گبه پرداخت و گفت: این پرونده بیش از 13 هزار شاکی داشت. قربانیان این پرونده 80 جلسه و گردهمایی برای به دست آوردن جلسه خود داشتند که در این راستا تحمل کردند تا به نتیجه مطلوب برسند و همه کسانی که در موسسه گلیم و گیب سرمایه گذاری کرده بودند سرمایه اولیه خود را دریافت کردند.

کرمی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره تخلفات ساختمانی و احتمال وقوع حادثه ای مانند کلانشهر کرمانشاه گفت: متأسفانه حادثه کلانشهر حادثه جدی برای کشور بود. بنابراین به تمامی مهندسین دارای پروانه اعلام کرده ایم که به شدت بر سازه ها نظارت دارند چرا که مسئولیت هر اتفاقی که به دلیل عدم نظارت صورت می گیرد به عهده آنهاست.

وی افزود: در صورت دریافت سیگنال نوعی سازه غیرمجازی، بدون شک فعالیت آن را متوقف خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید