با اسلحه امانتی سهمیه المپیک گرفتم!/ برای مسابقات بعدی اسلحه ندارم


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905478

کماندار المپیکی ایران گفت: اسلحه ای که به دستم رسید امانتی بود و بعد از مسابقه باید آن را پس بدهم و برای مسابقات بعدی سلاحی ندارم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هانیه رستمیان ملی پوش تیراندازی کشورمان که در مسابقات جهانی مصر سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد، گفت: خدا را شکر در مرحله اول اولین سهمیه کاروان و تیراندازی ایران را کسب کردم. توزیع سهمیه المپیک و افتخار به خدا باز هم با تیراندازی اولین سهمیه کسب شد. سطح مسابقات مصر بالا بود و بالاترین سطح از المپیک است. همه متسابقان با توجه به اینکه اولین مرحله از توزیع سهمیه المپیک است با آمادگی کامل شرکت کردند. با رکورد خوب امتیاز انفرادی خود و ایران را در تپانچه 25 متر بهبود بخشیدم و به عنوان نایب قهرمانی به فینال رفتم.

وی تاکید کرد: در فینال رقابت سختی وجود داشت. یکی از تیراندازان قبلاً سهمیه داشت و من به عنوان نفر پنجم سهمیه گرفتم. طبق برنامه ریزی فدراسیون و سرمربی، این تورنمنت مسابقه مورد نظر برای کسب سهمیه نبود، زیرا قبل از آن جام جهانی کره را از دست دادیم و اردوی هانوفر برگزار نشد و انتظار داشتیم این آمادگی انجام شود، یعنی چرا مسابقه هدف ما نبود، اما تمام تلاش خود را کردیم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و برای مسابقات بعدی تجربه کسب کنیم. همچنین در آخرین مسابقه ام در مسابقات جهانی تپانچه 25 متر مصر عملکرد خوبی داشتم و در نهایت در اولین فرصت موفق به کسب سهمیه شدم تا بتوانم سهمیه بگیرم و با سهولت و جدیت بیشتری راه خود را به المپیک ادامه دهم. سفر من تازه شروع شده است و امیدوارم بتوانم خوب تمرین کنم و رکوردم را تا المپیک بهبود ببخشم.

رستمیان افزود: با توجه به اینکه تیراندازی به تجهیزات بستگی دارد باید اردوها و مسابقات بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم تجهیزات خود را به روز کنیم. بزرگترین مشکل من این است که سلاح 25 متری ندارم. اسلحه ای که به دستم رسید امانتی بود و بعد از مسابقه باید آن را پس بدهم و برای مسابقه بعدی اسلحه ای ندارم. این موضوع باید هرچه سریعتر حل شود و فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک راهی پیدا کنند تا بتوانم یک سلاح 25 متری داشته باشم و با خیال راحت تمرینات و مسابقات را دنبال کنم.

وی تصریح کرد: باید در مسابقاتی شرکت کنیم که در رنکینگ جهانی تاثیرگذار باشد و اگر حتی در یک مسابقه شکست بخوریم از رقبای خود خیلی عقب می افتیم و رنکینگ را از دست می دهیم و لازم است حداقل اعضای اصلی تیم را داشته باشیم که خوب باشند. رتبه بندی در تمامی مسابقات شرکت می کند و رتبه خود را حفظ می کند زیرا سهمیه بر اساس رتبه بندی داده می شود.

رستمیان گفت: تیراندازی فقط تیراندازی نیست و عوامل مختلفی از جمله تغذیه، بدنسازی و روانشناسی به ما کمک می کند تا آماده شویم و باید این سه مورد را مرتب رعایت کنیم و به سطح آمادگی خود برای آینده کمک کنیم. یک تیم داشته باشید در نهایت از همه کسانی که در موفقیت من نقش داشتند از جمله خانواده خوبم که بزرگترین حامی و انگیزه من هستند تشکر می کنم و از سرمربیان تیم آقایان نصر اصفهانی آقای ز سبزی تشکر می کنم. مربی بدنسازی و کازی اصغر روانشناس تیم. از عزیزانم هم تشکر می کنم که دعای خیرشان همیشه همراه من بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید